واکنش آمریکا به ارسال سوخت از ایران به لبنان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ارسال سوخت از ایران برای مردم لبنان مدعی شد این کار، راه حل پایداری برای حل بحران انرژی لبنان نیست.

واکنش آمریکا به ارسال سوخت از ایران به لبنان

به گزارش زنهار؛ ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واردات سوخت از کشوری مانند ایران که تحت تحریم های گسترده قرار دارد، راه حل پایداری برای بحران انرژی لبنان نیست.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در عین حال ادعا کرد ما از تلاش برای یافتن راه حل های شفاف و پایدار در زمینه انرژی که به رفع کمبود حاد انرژی و سوخت در لبنان کمک می کند، حمایت می کنیم.

ند پرایس حزب الله لبنان را متهم به بازی روابط عمومی کرد و مدعی شد حزب الله به دنبال راه حل سازنده مشکل نیست.

اعزام کشتی های حامل سوخت از ایران به لبنان برای تامین نیازهای ضروری این کشور مرهمی بر رنج و مشکلات روز افزون اقتصادی لبنانی ها به شمار می رود که از بیش از دو سال پیش با بحران اقتصادی و مالی شدیدی روبرو هستند.

فروپاشی مالی در لبنان از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و در ماه گذشته میلادی به مرحله بحران رسید و همزمان با آن کمبود شدید سوخت، لبنان را فلج کرد تا آنجا که خدمات عمومی در این کشور از جمله بیمارستان‌ها در اثر بحران سوخت و برق مجبور به تعطیلی و یا کاهش ساعات کاری خود شده‌اند.

 با جدی‌تر شدن بحران اقتصادی و بویژه سوخت در لبنان، پیشنهاد واردات بنزین از ایران با لیره لبنان از سوی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان مطرح شد و بدین صورت پس از پیگیری و تلاش حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، تاکنون سه نفتکش حامل سوخت از ایران به بندر بانیاس سوریه رسیده است .

دبیرکل حزب الله پیشتر اعلام کرد: چهارمین نفتکش ایرانی حامل نفت کوره به مناسبت فرارسیدن فصل زمستان اعزام خواهد شد و بر اساس رویکرد دولت جدید و تحولات پیش رو در خصوص سایر نفتکش‌ها تصمیم گیری خواهد کرد.

ناظران حرکت کشتی‌های حامل سوخت ایران به مقصد لبنان را گشوده شدن افق جدیدی در روابط دو کشور و سرآغاز شکست سلطه آمریکا در منطقه ارزیابی می کنند.

اعزام سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران به لبنان با استقبال مردم و مقامات این کشور روبرو شده است .

مردم در شهرهای محل ورود تانکرهای حامل سوخت ایران ، با برپایی مراسم جشن خودجوش و پخش شیرینی از تلاش های تهران برای در هم شکستن تحریم های این کشور و کمک به مردم تقدیر و تشکر کردند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار