هیات پارلمانی ایران وارد رم شد

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به منظور حضور در نشست مقدمات کنفرانس تغییرات آب و هوا و اقلیمی (کاپ۲۶) وارد رم پایتخت ایتالیا شد.

هیات پارلمانی ایران وارد رم شد

به گزارش زنهار از خانه ملت، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به منظور حضور در نشست مقدمات کاپ۲۶ (کنفرانس تغییرات آب و هوا و اقلیمی) وارد رم شد.

بنابراین گزارش، نشست مقدماتی کاپ ۲۶ با حضور روسا و نمایندگان پارلمان‌های ۷۲ کشور و ۸ سازمان بین‌المللی به میزبانی مجلس نمایندگان ایتالیا و با مشارکت اتحادیه بین‌المجالس جهانی IPU و سازمان ملل متحد در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه برگزار خواهد شد.

در این کنفرانس با موضوعاتی از قبیل اهداف جهانی جهت مقابله با تغییرات اقلیمی، رویکرد سبز جهت بهبود وضعیت زیستی در دوران کووید-۱۹، تأمین مالی سیاست های جهانی در حوزه تغییر اقلیم و نقش پارلمان‌ها در دستیابی به اهداف کاپ ۲۶ به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.در نشست پایانی کنفرانس قرار است پیش نویس اولیه سند نهایی کنفرانس پارلمانی سازمان ملل متحد در خصوص تغییرات اقلیم به تصویب برسد.

همچنین در جریان برگزاری این نشست، «حمیدبیات»سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم از هیات پارلمانی اعزامی به ایتالیا استقبال کرد و طی دیداری رسمی با هیات پارلمانی اعزامی به رم جهت حضور در کنفرانس پارلمانی سازمان ملل متحد کاپ۲۶ با نمایندگان مجلس دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات سفیر ایران در رم ضمن تشریح ظرفیت‌های موجود کشور ایتالیا در زمینه‌های محیط زیست و کشاورزی نوین، از اعلام آمادگی مقامات ایتالیایی جهت همکاری در عرصه های کشاورزی، محیط زیست و راه های مقابله با تغییرات اقلیمی با همتایان ایرانی خود اشاره کرد.در ادامه "سیدمهدی فرشادان" عضو شورای اجرایی IPU و "علیرضا نظری" عضو کمیسیون کشاورزی از فعالیت های مجلس شورای اسلامی در رابطه با مقابله با تغییرات اقلیمی و رویکرد سبز در زمینه کشاورزی مدرن صحبت کردند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار