وعده عجیب معاون رئیسی درباره طرح‎های نیمه تمام

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین که بعد از ظهر امروز (۵ شهریور) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: با وجود تغییر دولت‌ها در سالیان اخیر، برخی موارد و سیاست‌گذاری‌ها در تمامی دولت‌ها به شیوه نادرستی بوده و ما باید در برخی راهبردها تغییر ایجاد کنیم.

وعده عجیب معاون رئیسی درباره طرح‎های نیمه تمام

به گزارش زنهار، سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین که بعد از ظهر امروز (۵ شهریور) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: با وجود تغییر دولت‌ها در سالیان اخیر، برخی موارد و سیاست‌گذاری‌ها در تمامی دولت‌ها به شیوه نادرستی بوده و ما باید در برخی راهبردها تغییر ایجاد کنیم.

وی افزود: اینکه تمام مسائل را به مذاکرات و سیاست خارجی گره بزنیم، آدرس غلط اقتصادی است و متاسفانه در ۸ سال دولت گذشته این اتفاق افتاد.

میرکاظمی با اشاره به میراث دولت گذشته برای دولت سیزدهم اظهار کرد: ۵۳۴ هزار میلیارد تومان اوراقی بود که دولت گذشته برای دولت سیزدهم به جا گذاشت، ما سال گذشته ماهی ۱۲ همت از این بدهی ها را پرداخت می‌کردیم که امسال به  ۱۵ همت رسیده است. همچنین ذخایر کالاهای اساسی ۳۰ تا ۷۰ درصد زیر خط قرمز بود.

وی ادامه داد: بعضی ها می‌گویند که دولت گذشته خزانه کشور را خالی تحویل داد ولی من می‌گویم که ای کاش خزانه خالی بود، دولت سابق خزانه را منفی به ما تحویل داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در سفرهای استانی دولت سیزدهم افتتاح طرح نداشتیم، گفت: دلیل این امر این بود که ۳۰۰۰ همت ارزش طرح‌های نیمه کاره از دولت گذشته باقی مانده و ما برنامه ریزی کردیم با اولویت بندی به ترتیب طرح‌های مهمتر، ظرف ۳ سال آن‌ها را به اتمام برسانیم.

میرکاظمی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم برای بهبود شرایط اقتصادی و جبران خسارت‌های دولت گذشته بیان کرد: در حال حاضر تورم رو به کاهش است و در مرداد امسال به حداقل رسید و امیدواریم که در ماه‌های آینده به سمت تورم منفی برویم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پول در کشور وجود دارد و باید آن را مدیریت کرد، گفت: معادن، ذخایر نفت و گاز، نیروی جوان تحصیل کرده، دسترسی به دریا و توان کشور در زمینه کشاورزی بخشی از سرمایه‌ها و توانمندی‌های کشور است که می‌توان با آن کشور را به خوبی اداره کرد ولی متاسفانه عده‌ای چشمشان به این است که انگلیسی‌ها یا فرانسوی‌ها وارد کشور شوند و کار را برای ما انجام دهند؛ این تفکر تکنوکراتی است که به توان داخلی ایمان ندارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار