ادعای وزیر ارتباطات درباره ماهواره‌های ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان عنوان کرد: برنامه ما این است تا پایان دولت سیزدهم در حوزه ماهواره‌های سنجشی و پرتاب آن به لایه لئو (زیر 500 کیلومتر) خودکفا شویم و بتوانیم انواع ماهواره‌های سنجشی را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهیم.

ادعای وزیر ارتباطات درباره ماهواره‌های ایرانی

به گزارش زنهار، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیام این دستاورد صنعت فضایی به غرب و سایر کشورهای جهان گفت: پیام اصلی این اتفاق این است که جمهوری اسلامی ایران در کنار یکی از قدرت‌های برتر فضایی دنیا کار مشترک انجام می‌دهد. این همکاری‌ها با توافقاتی که صورت گرفته عمق و شتاب بیشتری خواهد گرفت و در آینده نزدیک شاهد همکاری‌های بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: قطعا یک جریان و عده‌ای از این همکاری ناراحت هستند و حاشیه‌سازی می‌کنند و درصدد هستند تا اصل این دستاورد را زیر سوال ببرند.

زارع‌پور کشور روسیه را دارای یکی از بزرگترین پایگاه فضایی دنیا برشمرد و افزود: ما به آنجا رفتیم و در کنار آن‌ها اقداماتی را انجام دادیم که به مزاق برخی‌ها خوش نیامده است.

وی با تاکید بر اینکه ما مسیر توسعه صنعت فضایی را ادامه می‌دهیم، گفت: ما در عین حال که ظرفیت‌های بومی کشور را تقویت می‌کنیم، همکاری‌های بین‌المللی را هم ادامه خواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان عنوان کرد: برنامه ما این است تا پایان دولت سیزدهم در حوزه ماهواره‌های سنجشی و پرتاب آن به لایه لئو (زیر 500 کیلومتر) خودکفا شویم و بتوانیم انواع ماهواره‌های سنجشی را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهیم./ فارس

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار