رئیسی از رئیس جمهور این کشور آفریقایی دعوت کرد

وزیر امور خارجه گفت که در دیدار با رئیس جمهور تانزانیا دعوت آیت‌الله رئیسی از همتای تانزانیایی برای سفر به ایران را ابلاغ خواهد کرد.

رئیسی از رئیس جمهور این کشور آفریقایی دعوت کرد

به گزارش زنهار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش به قاره آفریقا و پس از سفر به مالی و دیدار با مقامات این کشور ساعتی قبل وارد تانزانیا شد و مورد استقبال «لیبراتو مولامولا» وزیر خارجه تانزانیا قرار گرفت، در جمع خبرنگاران گفت که در دیدار با رئیس جمهور تانزانیا دعوت آیت‌الله رئیسی از همتای تانزانیایی برای سفر به ایران را ابلاغ خواهد کرد.

وزیر خارجه ضمن تشکر از همتای تانزانیایی برای دعوت رسمی از وی و هیأت همراه از وزارت خارجه، بخش‌های دولتی و بخش خصوصی اظهار داشت: قرار است در گفت‌وگو با وزیر خارجه تانزانیا درباره توسعه مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف نقشه راهی را ترسیم کنیم که بر مبنای آن به روابط شتاب ببخشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی به حضور بازرگانان و صاحبان صنایع و بخش‌های دولتی در این سفر اشاره کرد و افزود: بازرگانان، صاحبان صنایع و بخش‌های دولتی که من را در این سفر همراهی می‌کنند نشست مهمی را در دارالسلام خواهند داشت و با رئیس جمهور تانزانیا گفت‌وگو خواهم داشت و ضمن ابلاغ دعوت جناب آقای دکتر رئیسی نقشه راهی را که با خانم وزیر درباره آن توافق خواهیم کرد ان‌شاءالله در حضور ایشان نهایی خواهیم کرد.

وی همچنین به سفرش به زنگبار اشاره کرد و افزود: در سفر به زنگبار نیز نشست تجاری برگزار و دیدارهای رسمی خواهم داشت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار