مجلس از گشت ارشاد تشکر کرد

احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۶۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص عفاف و حجاب و هنجارهای منطبق با ارزش های اخلاقی و انسانی را قرائت کرد

مجلس از گشت ارشاد تشکر کرد

به گزارش زنهار، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۶۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص عفاف و حجاب و هنجارهای منطبق با ارزش های اخلاقی و انسانی را قرائت کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

«حجاب یک تکلیف الهی است؛ در هر جامعه‌ای برای برقراری نظم و آرامش و تعالی آن جامعه، هنجارهایی منطبق با ارزش‌های اخلاقی و انسانی جامعه تدوین می‌شود که رعایت آن هنجارها الزامی است و نقض آنها موجب به هم زدن نظم و امنیت عمومی و اجتماعی خواهد شد. هیچ جامعه‌ای حاضر نیست با نقض هنجارهایش، نظم حاکم را برهم زند.

زنان باشرف و بااستعداد ایرانی بزرگترین ضربه‌ها را به جریان غربزده وارد کرده‌اند، زن ایرانی امروز در همه میدان‌ها با موفقیت و سربلندی، با حجاب اسلامی حاضر شده و نقش آفرینی می‌نماید. در دانشگاه‌ ها، مراکز علمی حساس و مهم، عرصه ادب و ادبیات، مسابقات ورزشی و... این بزرگترین ضربه به غرب و غربزدگان است.

همان طور که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند «کسانی که سال‌ هاست می گویند زن اگر از قید اخلاقی و شرعی رها نشود نمی تواند به مقامات عالی و سیاسی و اجتماعی برسد، امروز موفقیت های زنان با حجاب ایرانی را نمی توانند ببینند چون باطل کننده زحمت دویست ساله آنها است، پس نمی توانند تحمل کنند. بنابراین برای از بین بردن این موفقیت ها و ارزش ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و دست به هر کاری می زنند.

نمایندگان ملت شریف ایران ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دستگاه‌ های متولی اعم از قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت ارشاد، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر جدیت و مراقبت بیشتر با توجه به مطالبه گسترده و به حق مردم از وکلای خود در مجلس، خواستار برنامه ریزی و اقدام جامع، هوشمندانه و عاجل بر مبنای قوانین این حوزه و راهکارهای پیشنهادی ذیل می باشند:

۱-  ایجاد بستر تبیین گفت و گو و روشنگری بین مردم از طریق رسانه ‌ها

 ۲- کنترل ولنگاری موجود در محتوای شبکه نمایش خانگی و تبلیغات نامناسب بعضی اصناف در فضای مجازی

 ٣-  کالای فرهنگی محسوب شدن ملزومات حجاب

 ۴-  برخورد بازدارنده و هوشمند با عناصر کلیدی و اصلی سیستم خلق سبک پوشش مبتذل

۵- راه‌ اندازی توسعه و تقویت طرح ‌های ناظر

 ۶-  توجه توامان به برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت ایجابی و سلبی

 ۷- استفاده مناسب و موثر از هنر در الگوسازی و نمادسازی با سرمایه گذاری ویژه در ساخت فیلم و انیمیشن

۸- نظارت ویژه و رعایت ضوابط حجاب و عفاف در بین کارکنان دولت..»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار