واکنش تلویحی یک نماینده به فساد در فولاد مبارکه

نماینده مردم اراک در ادامه عنوان کرد: چهار عامل اصلی که باعث انحطاط و نابودی حکومت ها می شود ظلم و بی عدالتی، فساد اداری، اقتصادی و اخلاقی، تفرقه و تشتت و ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

واکنش تلویحی یک نماینده به فساد در فولاد مبارکه

به گزارش زنهار، محمدحسن آصفری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام حسین (ع) عامل اصلی انحراف را دنیاطلبی مسئولان دانست و می فرماید شما در مقابل حق مستضعفان سکوت کردید و هر جا حق خودتان در میان بود به شدت ایستادید و آن را مطالبه کردید. شما حاضر نیستید از هیچ چیز بگذرید از جان، مال و از آبرویتان. بعضی اهل نماز و روزه اند اما نسبت به تبعیض و ناعدالتی حکومت ها ساکت هستند. برخی دنبال مال اندوزی و برخی دیگر مشغول کرسی درس خود هستند و آیات قرآن را تفسیر می کنند و مساله شرعی می کنند.

وی افزود: در این شرایط بود که امام حسین (ع) وظیفه فراموش شده علما را به آنها گوشزد می کند و می فرماید این ستمگران را باید امر به معروف و نهی از منکر می کردید که نکردید. معصیت شما از همه زیانبارتر است، زیرا عالم دین بودید و چشم مردم به شما بود و شما را نماینده اسلامی می دانستند.

نماینده مردم اراک در ادامه عنوان کرد: چهار عامل اصلی که باعث انحطاط و نابودی حکومت ها می شود ظلم و بی عدالتی، فساد اداری، اقتصادی و اخلاقی، تفرقه و تشتت و ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

آصفری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط بدحجابی و روزه خواری نیست، گفت: مصادیقی همچون بی عدالتی و تبعیض در حقوق و دستمزد، پارتی بازی در اشتغال جوانان،  لابی گری در انتصابات مسئولین، عدم رعایت کرامت انسانی و به کار بردن عناوین نادرست (بی شرف) در مقابل بی احترامی فردی به اعتقادات مذهبی مردم، به غیر از اینکه جامعه را تحریک می کند در امر به معروف و نهی از منکر جایگاهی ندارد.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز هر گونه اقدامی که باعث تفرقه و دودستگی در جامعه باشد خلاف است. تضاد بین اسلام ناب و اسلام اموی از صدر اسلام وجود داشته است. بنی امیه اسلامی را تبلیغ می کردند که تضادی بین گنج قارون و قدرت فرعون نداشت، بلکه خود ریشه اشرافیت اقتصادی و سیاسی بود. اسلام آمریکایی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی تفاوتی در مقابل ظلم و سکوت در مقابل حقوق مظلومان.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یادآور شد: امام حسین (ع) در کربلا با یک لشکر روبرو نبود بلکه با یک جریان انحراف مواجه بود. با جریانی که قدرت، پول، رسانه و واعظ داشت، ولی حسین بن علی (ع) در مقابل این جهان پر از انحراف احساس ضعف نکرد و یک تنه به میدان آمد. عظمت کار امام حسین در جایی است که در مقابل فشار سنگین یک دنیای متعرض تردید نکرد. امام خمینی (ره) هم از عظمت پوشالی دشمن نترسید و در مسیر امام حسین (ع) قیام کرد.

آصفری با بیان اینکه درس بزرگ عاشورا و کربلا این است که اگر امامت، رهبری، ولایت، هدف و حسین (ع) نباشد چرخیدن به دور خانه خدا با بتخانه مساوی است، تصریح کرد: امروز برخی به دنبال تضعیف اصل نظام و انقلاب هستند و دشمن به دنبال تحریف و تضعیف نظام است. تبیین در مقابل تحریف است و با تحریف ۳۰ هزار نفر مقابل امام حسین ایستادند و سیدالشهدا با ۷۰ نفر به تبیین پرداخت. با تحریف دشمن کاری کرد که مردم فکر کردند کشتن امام حسین (ع) ثواب هم دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در رابطه با موضوعات حوزه مسائل داخلی کشور بیان کرد: تورم بی سابقه و مسابقه گرانفروشی و ثروت اندوزی مردم را به ستوه آورده است. قیمت فزاینده کالاها و مایحتاج مردم هر روز حجم سفره ها را کوچک تر کرده است. سوال این است که آیا با وجود این همه دانشگاه ها و دانشکده های حقوق اقتصادی در کشور نمی توان راه حلی برای کاهش تورم پیدا کرد؟ یا دست هایی برای نارضایتی مردم در کار است؟

وی با بیان اینکه شایسته سالاری نباید در دولت انقلابی فقط شعاری باشد، گفت: برخی از آقایان وزرا پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس و رئیس جمهور معیارهایی غیر از شایستگی را ملاک قرار دادند. مدیران دولت که گفتمان متفاوتی دارند همچنان در برخی از کرسی ها در راس کار قرار دارند. مردم در ۲۴ خرداد گفتمان اشرافی گری، تنبلی مدیران، خودباختگی در برابر بیگانه و تکبر مسئولان در برابر ملت را نفی کردند و دست رد به سینه این نوع تفکر زدند.

آصفری با بیان اینکه نظام مالیاتی همچنان ضعیف و ناکارآمد است، گفت: اراده ای برای تثبیت ارزش ریالی در برابر ارزهای خارجی در بانک مرکزی وجود ندارد. توجه به اصل کرامت انسانی در ۱۰ اصل قانون اساسی به صراحت تصویب شده، این چه روشی است که بازنشستگان و معلمان به جهت ۳۰ سال خدمت و علم و دانش که باید سرلوحه کرامت باشند هر روز و هفته برای تامین معیشت خود نیاز به تجمعات داشته باشند که هم کرامت آنها خدشه دار شود و هم دوست و دشمن خدمات آنان را زیر سوال ببرند.

وی افزود: پروژه مرموز عادی سازی  روابط کشورهای منطقه با رژیم صهویونیستی باید با دقت دنبال شود و از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان گفت: امروز هزینه هایی در بودجه محقق نمی شود، به طور مثال ۱۰۰ درصد از منابع و مصارف در یک ردیف قرار می گیرد و مصارف واقعی باید همراه با منابع باشد. مثلا آیا مالیات فروش نفت واقعی است؟ امروز نباید نسبت به سازمان برنامه و بودجه گلایه داشته باشیم. کاری که امسال در بودجه انجام دادیم ۶۶۰ هزار میلیارد مصارف است که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار