این نماینده از توانمندی ایران برای پاسخ دادن به تهدیدها گفت

حسین محمدصالحی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سفرهای استانی دولت گفت: در سفرهای استانی لازم است در ابلاغ و توزیع اعتبارات سفر، دولت دقت و نظارت بیشتری داشته باشد تا مصوبات سفر و اعتبارات دیگر در اختیار استان ها به درستی توزیع شود و حقوق مناطق محروم پایمال نشود و از عدالت به معنای واقعی دور نشویم.

این نماینده از توانمندی ایران برای پاسخ دادن به تهدیدها گفت

به گزارش زنهار، حسین محمدصالحی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سفرهای استانی دولت گفت: در سفرهای استانی لازم است در ابلاغ و توزیع اعتبارات سفر، دولت دقت و نظارت بیشتری داشته باشد تا مصوبات سفر و اعتبارات دیگر در اختیار استان ها به درستی توزیع شود و حقوق مناطق محروم پایمال نشود و از عدالت به معنای واقعی دور نشویم.

وی افزود: هزینه های زیاد تولید، خشکسالی های پی در پی، سیلاب های ویرانگر و قطع چند ساعته برق چاه های کشاورزی خسارت های کمرشکن برای کشاورزان در پی داشته، لذا ضروری است تا با نسخه حق نظارت چاه های کشاورزی، زمینگیران کشاورزی را بیش از این به حالت کما نبریم.

نماینده مردم فریدن در ادامه یادآور شد: در سال های اخیر متاسفانه بیشتر طرح های آبخیزداری در شهرهای حوزه انتخابیه توسط سازمان آب منطقه ای تحت عنوان بارگزاری جدید متوقف شده است و خسارت های بسیاری بر جای گذاشته که اگر این بی تدبیری اتفاق نمی افتاد امروز به جای بلای سیل شاهد مهار آب های فصلی و شکوفایی بیشتر در حوزه کشاورزی بودیم.

محمدصالحی خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر سیلاب خانه و کاشانه و چادر روستائیان و عشایر را با خود برد، اجازه ندهید سیلاب اشک و ندامت ته مانده حیات آنها را فروکش کند و زودتر به یاری  آنها بشتابید تا خسارات جبران شود. متاسفانه گروه های بحران قبل از سیل در جلسات متوالی خود را آماده کردند اما اکثر شهرستان ها و روستاهای درگیر سیل از حداقل امکانات هم برخوردار نبودند و تجهیزات کمک رسانی وجود نداشت و ادوات در زیر سایبان های مرکز استان قرار داشتند.

وی افزود: با اینکه فصل کار در مناطق سردسیر رو به پایان است، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی که مدت هاست ابلاغ شده را هنوز بانک مرکزی به بانک های عامل ابلاغ نکرده است و روستائیان بلاتکلیف هستند. همچنین بیشتر بانک ها از پرداخت تسهیلات گوناگون سر باز می  زنند و موجب نارضایتی مردم شده اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها یادآور شد: برخی اقلام دارویی مورد نیاز رزمندگان شیمیایی و رزمندگانی که دچار موج انفجار شدند در داروخانه های کشور کمیاب است، لذا لازم است وزارت بهداشت مجدانه این موضوع را پیگیری کند.

محمدصالحی به خالی ماندن بسیاری از پست های ادارات در شهرستان های حوزه انتخابیه به بهانه های واهی اشاره کرد و گفت: این مساله موجب شده که بسیاری از امور مردم بر زمین بماند، بنابراین توصیه می کنم تا وزارتخانه های مرتبط در رفع این مشکل تلاش جدی داشته باشند.

وی همچنین خواستار استمهال تسهیلات بخش کشاورزی و بخشیدن سود و دیرکرد آن برای کشاورزان شد و گفت: تسهیل در صادرات پیاز و سیب زمینی و انباشت محصولات کشاورزی زمینه سازی در بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی ضرورتی است که وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه بسیار بکوشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در رابطه با مذاکرات هسته ای تاکید کرد: تیم مذاکره کننده برجام دقت کند در آن سوی میز جهانخوارانی نشسته اند که می خواهند با چماق بمب هسته ای در جهان بی رقیب باشند و دیگران را از خوردن رطب منع می کنند. ما در پی سلاح هسته ای نیستیم ولی ملت ایران توانایی دارد به هر تهدید بیگانه پاسخی دندان شکن بدهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار