آخرین خبر روسیه از برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در توییتی در رابطه با مذاکرات وین نوشت: تا پیش از این دلایلی برای خوش‌بینی وجود داشت اما در دفعات پیشین انتظارات برآورده نشد. این دفعه بیش از دفعات قبل این شانس را داریم که از خط پایان مذاکرات وین بگذریم. نتیجه‌ نهایی به واکنش آمریکا به پیشنهادات معقول ایران بستگی دارد.

آخرین خبر روسیه از برجام

به گزارش زنهار، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در توییتی در رابطه با مذاکرات وین نوشت: تا پیش از این دلایلی برای خوش‌بینی وجود داشت اما در دفعات پیشین انتظارات برآورده نشد. این دفعه بیش از دفعات قبل این شانس را داریم که از خط پایان مذاکرات وین بگذریم. نتیجه‌ نهایی به واکنش آمریکا به پیشنهادات معقول ایران بستگی دارد.

در پی موضع‌گیری‌های طرف‌های غربی و اروپایی درباره روند مذاکرات وین، در روزهای اخیر، خوش‌بینی‌هایی در قبال احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات اخیر برای احیای برجام و لغو تحریم‌های ایران ایجاد شده است.

خبرگزاری بلومبرگ روز سه‌شنبه در خبری به نقل یک مقام مطلع از مذاکرات وین نوشت که اتحادیه اروپا معتقد است پاسخ ایران به پیش‌نویس نهایی توافق سازنده بوده و تنها «راه پیش رو» رایزنی با ایالات متحده است.

میخائیل اولیانوف روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با سی ان ان نیز در رابطه با پاسخ ایران به متن پیشنهاد نهایی اتحادیه اروپا گفت: به نظر مسئله تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی "حل و فصل" شده است و ایرانیان در پاسخ اخیر خود وارد این مبحث نشده‌اند. من تایید می‌کنم که پیشنهادات بسیار سازنده و منطقی بودند. توپ درحال حاضر در زمین آمریکا است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار