قالیباف تحریم‌ها را ناشمروع دانست

اگر روزی آمریکا با اجیر کردن عده ای در این کشور کودتا به راه انداخت در سال های بعد نیز از هیچ تلاشی برای سرنگونی انقلاب اسلامی ملت ایران فروگذار نکرد، در جنگ ملت نجیب ایران علیه دشمن بعثی با تمام قوا از دشمن بی رحم حمایت کرد، جنگ همه جانبه اقتصادی علیه جان و مال ملت ایران تدارک دید، برای محروم کردن ایران از حقوق مسلم خود کارزار بین المللی نامشروع به راه انداخت.

قالیباف تحریم‌ها را ناشمروع دانست

به گزارش زنهار، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز در سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی را گرامی می دارم و به همین مناسبت به روان پاک سید آزادگان مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی فرد درود می فرستم.

وی افزود: جمعیت آزادگان و خانواده های صبور آنان ذخیره های ارزشمند کشور هستند که آرامش و آسایش بهترین سال های عمر خود را فدای حفظ ایران اسلامی و امنیت مردم کردند. ایران تا همیشه قدردان آزادگان سرافراز خواهد بود. دوام توفیق این عزیزان را از خداوند متعال مسالت می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد قرار داریم، تاکید کرد: ملت ایران فهرست بلندبالای دشمنی، پیمان شکنی، بدعهدی، غارت، جنایت و دخالت قدرت های خارجی به خصوص ایالات متحده آمریکا را به عنوان سند افشای ماهیت مستکبرین همواره در مقابل چشم خود خواهد داشت.

قالیباف یادآور شد: کودتای ۲۸ مرداد از مصادیق غیر قابل انکاری است که یادآوری می کند هنگامی که نظام سلطه منافع خود را در خطر می بیند، بی ارزش بودن دموکراسی و آزادی آشکار می شود و استقلال کشورها به بازی گرفته می شود. آمریکای امروز همان آمریکای ۲۸ مرداد است و سطح و عمق نگاه مستکبرانه آنها به مردم دیگر کشورها از جمله ایران هیچ تغییری نکرده است، بلکه روز به روز  طراحی های پیچیده تر و بیرحمانه تری برای به زانو در آوردن ملت های مستقلی چون ملت ایران در دستور کار هیات حاکمه این کشور قرار گرفته است.

وی افزود: اگر روزی آمریکا با اجیر کردن عده ای در این کشور کودتا به راه انداخت در سال های بعد نیز از هیچ تلاشی برای سرنگونی انقلاب اسلامی ملت ایران فروگذار نکرد، در جنگ ملت نجیب ایران علیه دشمن بعثی با تمام قوا از دشمن بی رحم حمایت کرد، جنگ همه جانبه اقتصادی علیه جان و مال ملت ایران تدارک دید، برای محروم کردن ایران از حقوق مسلم خود کارزار بین المللی نامشروع به راه انداخت. مهمترین حامی غده سرطانی رژیم صهیونیستی یعنی منبع تولید شر و جنایت در منطقه بود، گروه های تکفیری را برای در هم شکستن امنیت و تمامیت ارضی کشورهایی همچون ایران تجهیز کرد و با زیر پا گذاشتن تمامی قواعد حقوقی و انسانی خون پاک فرزندان برومند ملت ایران همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بر زمین ریخت.

قالیباف خاطرنشان کرد: تاریخ جنایت های آمریکا به ملت ایران این درس را آموخته است که مستکبرین هرگز اصلاح شدنی نیستند و آنچه تضمین استقلال و آزادی مردم ایران است تنها تبدیل شدن به ایران قوی و قوی شدن ایران فقط در گرو قوی شدن تک تک مردم ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با توکل بر خداوند متعال ان شاءالله ملت ایران موانع پیشرفت و توسعه را از سر راه برخواهند داشت و همچون گذشته مستکبرین را ناامید خواهند کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار