واکنش یک امام جمعه به شایعه روسی بودن ماهواره خیام

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره پرتاب ماهواره خیام اظهار کرد: این نشان دهنده توانمندی جمهوری اسلامی ایران و جوانان این کشور است.

واکنش یک امام جمعه به شایعه روسی بودن ماهواره خیام

به گزارش زنهار، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره پرتاب ماهواره خیام اظهار کرد: این نشان دهنده توانمندی جمهوری اسلامی ایران و جوانان این کشور است.

وی با بیان اینکه به گفته مسئولان کار اصلی این ماهواره نظرسنجی از راه دور است، افزود: ارزیابی منابع آبی کشور، موضوعات و مخاطرات زیست محیطی، اکتشافات معدنی و حوادث طبیعی بخشی از فعالیت این ماهواره را تشکیل می‌دهد.

امام جمعه رشت در ادامه عده‌ای همانند همیشه به دنبال کوچک کردن توانمندی‌های جوانان ایرانی هستند، گفت: در روزهای گذشته همزمان با پرتاب این ماهواره برخی از روسی بودن آن صحبت می‌کنند که در راستای همان بی ارزش کردن دستاوردهای انقلاب و جوانان ایرانی است.

وی دلیل صحبت این افراد را پرتاب این ماهواره از پایگاه قزاقستان عنوان و تصریح کرد: همگان می‌دانند که برای کاهش هزینه‌ها از این پایگاه استفاده شده اما همه دستاوردهای این ماهواره متعلق به جمهوری اسلامی ایران و جوانان آن است.

امریکا به دنبال مانع تراشی برای ابرقدرتی چین است

امام جمعه رشت با بیان اینکه در سال‌های اخیر دشمن به دنبال القای ناکارآمدی انقلاب و ناامیدی در میان مردم است، بیان کرد: قطعاً حضور در فضا نیز با توجه به اقتداری که برای کشور به ارمغان می‌آورد مایه هراس دشمنان است.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه و جهان با تمام قوا در برابر امریکا ایستاده است، افزود: همکاری ایران با روسیه و چین نیز زمینه هراس آمریکا را فراهم کرده به همین واسطه دشمن از هر حربه برای تخریب این همکاری استفاده می‌کند.

وی به تحولات هفته گذشته در زمینه تایوان اشاره و تأکید کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد جنگ همانند روسیه و اوکراین در این منطقه هستند تا علاوه بر فروش بیشتر سلاح مانع ابر قدرتی چین شوند.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به نقش بنگاه‌های کوچک اقتصادی در رشد و توسعه کشور و منطقه گفت: بنگاه‌های کوچک اقتصادی زمینه پویایی اقتصادی را فراهم کرده و آثار تخریبی کمتری دارند و باید به آن توجه بیشتری شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار