این چهره تونسی احمدی‌نژاد را خوشحال کرد

احمدی نژاد از مردم به عنوان قدرت اصلی برای هر کشور یاد کرد و گفت: هیچ قدرتی با قدرت مردم برابری نمی کند، بنابراین دولت هایی که از حمایت مردم خویش برخوردار باشند، در برابر هرگونه فشاری از سوی دشمن مقاوم و شکست ناپذیرند.

این چهره تونسی احمدی‌نژاد را خوشحال کرد

به گزارش زنهار، احمدی نژاد عصر روز گذشته (چهارشنبه) با آقای محمد تیجانی از شخصیت های برجسته دینی و فرهنگی تونس و استاد دانشگاه سوربون فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که در دفتر کار احمدی نژاد انجام شد، خادم ملت ایران طی سخنانی، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با آقای تیجانی، به تشریح شرایط نامطلوب جهان پرداخت و گفت: وضعیت امروز دنیا شایسته هیچ انسانی نیست، زیرا مراکز اصلی ثروت و قدرت در دست کسانی است که می خواهند انسانها را تحقیر کنند و بین آنها تفرقه بیندازند، تا همچنان حاکم باشند و ثروت ملت ها را به غارت ببرند، این در حالی است که خداوند متعال، همه انسانها را دوست دارد و خواسته است آنها در عزت و صلح و برادری زندگی کنند، بنابراین تک تک انسانها برای برون رفت از وضع موجود و اصلاح امور جهان، دارای مسئولیت مشترک و مهمی هستند.

وی مرز بندی بین انسانها را کار شیطان دانست و افزود: همه انسانها یک خدا دارند و او هم فرموده است: "لقد کرمنا بنی آدم"، یعنی همه انسانها کرامت دارند اما شیطان برای تحقیر انسانها، با تفرقه اندازی، انسانها را در مقابل هم قرار داده است. اکنون نیمی از مردم دنیا فقیرند و در همه جا شاهد کینه، دشمنی و درگیری هستیم. این وضعیت آشفته، نشان می دهد که شیطان دست از تلاش برای تحقیر و تضعیف انسان برنداشته است. امروز وظیفه داریم حقیقت دین را به مردم دنیا معرفی کنیم تا در پرتو آن ، وضع دنیا به نفع انسانیت تغییر کند و برای این منظور اتحاد بین همه انسانها و فراخواندن آنان به عدالت، انسانیت، آزادی و برادری یک ضرورت قطعی است.

احمدی نژاد از مردم به عنوان قدرت اصلی برای هر کشور یاد کرد و گفت: هیچ قدرتی با قدرت مردم برابری نمی کند، بنابراین دولت هایی که از حمایت مردم خویش برخوردار باشند، در برابر هرگونه فشاری از سوی دشمن مقاوم و شکست ناپذیرند.

وی مذهب را عامل وحدت و برادری میان انسانها دانست و افزود: هر کس بخواهد با تعصبات مذهبی، انسانها را در مقابل هم قرار بدهد یا آنها را از یکدیگر جدا کند، او یک فرد بی اطلاع است یا ماموریتی را انجام می دهد که دستورش از جای دیگری صادر شده است.

تیجانی نیز در این دیدار به بیان تلاش های به عمل آمده در جهت افزایش همگرایی میان ملت ها پرداخت و در این خصوص بر تعلق خاطر پایدار مردم کشورهای شمال آفریقا از جمله تونس، الجزایر و لیبی به احمدی نژاد تاکید کرد و خطاب به خادم ملت ایران گفت: صداقت، صفا و شجاعت شما در دوران ریاست جمهوری ایران، زبانزد عام و خاص بود و ملت های منطقه همچنان تصویر یک شخصیت ممتاز ، شجاع و مقتدر را از شما به یاد دارند.

وی افزود: امروز در بسیاری از نقاط جهان، ایران با نام احمدی نژاد شناخته می شود. شما وقتی رئیس جمهور ایران بودید، مردم شمال آفریقا، همانند بسیاری از مردم جهان، سفر تاریخی تان به لبنان را که حتی حاضر نشدید پشت شیشه های ضد گلوله قرار بگیرید، دنبال می کردند و از آن به وجد می آمدند. شما نشان دادید که از دشمن هراسی به دل راه نمی دهید و من به خاطر دارم مردم تونس برای شما هورا کشیدند.

آقای تیجانی دکتر احمدی نژاد را از نگاه غرب، یک انقلابی استثنایی و فوق العاده توصیف کرد و گفت: شما اولین نفری بودید که در نظم ظالمانه حاکم بر جهان شکاف انداختید و اکنون لازم است این شکاف را که عمیق تر نیز شده است، بازتر کنید تا ملت ها بتوانند خود را از زیر فشار نظام ظالمانه غرب بیرون بکشند.

وی خود را با نگرش احمدی نژاد به جهان همسو دانست و با اشاره به برخورداری خادم ملت ایران از محبوبیت کم نظیر نزد ملت ها بویژه مردم شمال آفریقا گفت: مردم این منطقه از شما جهت سفر به تونس، الجزایر و لیبی دعوت می کنند و آماده هستند تا استقبالی شبیه آنچه برادران لبنانی ما از شما به عمل آوردند به نمایش بگذارند. حضور شما در شمال آفریقا در این شرایط جهانی یک نیاز حتمی به نفع ملت هاست.

احمدی نژاد با استقبال از این دعوت، اظهار امیدواری کرد که در فرصت مقتضی بتواند آن را اجابت کند و برای دیدن برادران و خواهران خود به آن منطقه سفر نماید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار