تداوم بدقولی‌های طالبان درباره ایران

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ پیگیری‌های مسئولان امر درباره پرداخت حقابه ایران از رودخانه هیرمند توسط افغانستان به اینجا رسید که امروز آب هیرمند وارد خاک ایران شد.

تداوم بدقولی‌های طالبان درباره ایران

به گزارش زنهار، حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ پیگیری‌های مسئولان امر درباره پرداخت حقابه ایران از رودخانه هیرمند توسط افغانستان به اینجا رسید که امروز آب هیرمند وارد خاک ایران شد.

وی افزود: اگرچه آب رهاسازی شده بسیار کمتر از آن مقداری است که توافقنامه ایران و افغانستان ذکر شده اما پیگیری‌های مسئولان این امر در این باره قابل تقدیر و تشکر ا ست.

نماینده مردم زابل در مجلس اظهار داشت: در سال‌های گذشته اگر رهاسازی آب هم از سوی افغانستان انجام می‌شد در پایان فصل زمستان بود و هیچگاه در این موسوم از سال آب هیرمند از سوی افغانستان رهاسازی نمی‌شده است.

نماینده زابل در مجلس خاطرنشان کرد: نکته‌ای که من همواره آن را مطرح کردم و الان هم می‌گویم این است که ما نباید تنها توجه‌مان به آب هیرمند باشد بلکه چهار موضوع انتقال آب به دریا، آب ژرف، جلوگیری از تبخیر آب و بارور کردن ابرها و آب هیرمند را باید در کنار هم ببینیم تا از این طریق آب مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان تأمین شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار