توضیحات رئیس سازمان انرژی اتمی درباره جمع‌آوری دوربین‌ها

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد جمع‌آوری دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تصریح کرد: دوربین‌هایی را که ما جمع‌آوری کردیم، دوربین‌های برجامی و فراپادمانی بوده است و برای توافق‌نامه برجام نصب شده بود؛ در جهت اینکه ظرفیت فعالیت و سرعت فعالیت هسته‌ای ایران را اندازه‌گیری کنند.

توضیحات رئیس سازمان انرژی اتمی درباره جمع‌آوری دوربین‌ها

به گزارش زنهار، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آمریکایی‌ها مرتب اعتراف ‌می‌‌کنند که سیاست فشار حداکثری شکست خورده و امیدی ندارند اما رفتار دوگانه آن‌ها را شاهد هستیم و اتهامات واهی را که بیش از بیست سال است به کشور نسبت می‌دهند. همواره سعی کردند با اتهامات واهی فشار را بر ملت ایران تشدید کنند.

وی با بیان اینکه برجام مولود برون رفت از این وضعیت بوده است، افزود:‌ مذاکرات صورت گرفت تا این اتهامات کنار گذاشته شود و اعتمادسازی ایجاد شود و در یک شرایط متفاوتی ایران از حق و حقوق خود کاسته و نظارت تشدید شده را پذیرفته در جهت اینکه این ادعاها کنار گذاشته شود و بهانه‌ها از آنها سلب شود و تحریم‌ها را لغو کنند و اجازه دهند تا شرایط با الگوی تفاهم شده تداوم پیدا کند. جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید می‌کند که تمامی فعالیت‌های هسته‌ای مطابق موازین پادمان است و ما متعهد به پادمان و NPT هستیم.

اسلامی اضافه کرد: در جهت اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، ما در پاسخ به این تحریم‌ها، گازدهی به سانترفیوژهای پیشرفته را آغاز کردیم تا به آنها نشان دهیم که اراده ما اراده مستحکمی است و برای لغو تحریم‌ها از هیچ اقدامی کوتاه نخواهیم آمد.

وی مبنی بر اینکه نظر شما درباره اظهارات اخیر گروسی چیست، گفت: ما انتظار داریم آقای گروسی مطابق ضوابط آژانس گفت‌وگو کند و اظهار نظراتش را در چارچوب قوانین و مقررات بیان کند و از رفتار سیاسی متاثر از فشار رژیم صهیونیستی دست بردارد. برای ایشان متاسف هستم زیرا آژانس در تمام فرایندهای ما طبق پادمان حضور و نظارت دارد و عملیات اجرایی ما در حوزه سازمان انرژی اتمی در بخش‌های گوناگون تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و‌ خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد جمع‌آوری دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تصریح کرد: دوربین‌هایی را که ما جمع‌آوری کردیم، دوربین‌های برجامی و فراپادمانی بوده است و برای توافق‌نامه برجام نصب شده بود؛ در جهت اینکه ظرفیت فعالیت و سرعت فعالیت هسته‌ای ایران را اندازه‌گیری کنند. وقتی طرفین به برجام پایبند نبودند و به تعهداتشان عمل نکردند، دلیلی ندارد ما به تعهدات خود ادامه دهیم. امروز نیز اعلام می‌کنیم تا زمانی که به تعهدات خود بازنگردند و موارد ادعایی را کنار نگذارند، دوربینی نصب نخواهد شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار