خانواده‌ام بر روی زمین کشاورزی کار می‌کنند/ نمایندگان در این شرایط از هر گونه تجملات اعم لباس و ساعت بپرهیزند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: نمایندگان در این شرایط اقتصادی که مردم درگیر و گرفتار مباحث اقتصادی هستند، باید از هر گونه تجملات اعم از کفش، لباس و ساعت بپرهیزند.

خانواده‌ام بر روی زمین کشاورزی کار می‌کنند/ نمایندگان در این شرایط از هر گونه تجملات اعم لباس و ساعت بپرهیزند

به گزارش زنهار؛  جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان درباره تأخیر مجلس در تعیین تکلیف قانون انتخابات گفت: متأسفانه همیشه مجلس در سال پایانی خود بحث قانون انتخابات را پیش می‌کشد که پسندیده نیست. به نظر می‌رسد در حال حاضر بهترین زمان برای بررسی قانون انتخابات و اصلاح آن است چرا که پرداختن به این قانون در سال پایانی انتخابات، منجر به شکل‌گیری شائبه‌هایی نظیر اینکه نمایندگان به نفع خود قانون تصویب می‌کنند، می‌شود. 

او افزود: در حقیقت وضعیت در مجلس نهم و دهم به این ترتیب بود که در سال پایانی عمر مجلس، بحث قانون انتخابات را مطرح کردند که اقدام مناسبی نبود.  

کوچکی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه سطح زندگی اقتصادی نمایندگان مانند مردم عادی جامعه است، تصریح کرد: نمایندگان در این شرایط اقتصادی که مردم درگیر و گرفتار مباحث اقتصادی هستند، باید از هر گونه تجملات اعم از کفش، لباس و ساعت بپرهیزند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: به عبارت دیگر تجملات برازنده نماینده نیست چرا که آنها نماینده مردم هستند و باید خود را بیشتر با ملت تطبیق بدهند و از بسیاری از امیال شخصی خود و خانواده‌شان بگذرند چرا که اگر غیر از این باشد، نماینده نمی‌تواند ادعا کند که نماینده مجلس است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به سطح زندگی خود خاطرنشان کرد: اختلاف سطح زندگی نمایندگان با مردم بستگی به خود افراد دارد، بسیاری از نمایندگان مانند مردم عادی زندگی می‌کنند. به عنوان مثال بنده کشاورزی دارم، برنج و صیفی‌ جات تولید می‌کنم و هزینه زندگی شخصی خودم را خودم تأمین می‌کنم حتی خانواده بنده روی زمین کار می‌کنند و توقعات آنها هم بسیار پایین است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: عقل حکم می‌کند نماینده زندگی خود را بیشتر با زندگی مردم عادی تطبیق بدهد نه با زندگی افراد متمول چرا که نزدیک شدن به متمولین به معنای فاصله گرفتن از مردم است. لذا بنده معتقد هستم که نماینده باید در این شرایط از خود گذشتگی نشان دهد، یکی از نشانه‌های از خودگذشتگی در شرایط فعلی این است که انسان از امیال شخصی خود بگذرد و اگر مال و اموالی دارد، آن را در راه کمک کردن به همنوعان استفاده کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار