آیت‎الله سیستانی چه پیامی به صدر داد؟

در جریان اولین ورود آشوبگران حامی مقتدی صدر به پارلمان عراق در چهارشنبه هفته گذشته، پیامی از دفتر آیت‌الله سیستانی به مقتدی صدر رسید و مرجع عالیقدر شیعیان از او خواسته بود تا اوضاع را آرام کند.

آیت‎الله سیستانی چه پیامی به صدر داد؟

به گزارش زنهار، روزنامه الاخبار چاپ لبنان، به نقل از منابع عراقی نوشت که در جریان اولین ورود آشوبگران حامی مقتدی صدر به پارلمان عراق در چهارشنبه هفته گذشته، پیامی از دفتر آیت‌الله سیستانی به مقتدی صدر رسید و مرجع عالیقدر شیعیان از او خواسته بود تا اوضاع را آرام کند.

پس از این پیام، مقتدی صدر نیز در صفحه توئیتر خود، ضمن اینکه اشغال پارلمان را «انقلاب اصلاح و نفی ظلم و فساد» توصیف کرد، از حامیان خود خواست تا دو رکعت نماز خوانده و به خانه‌هایشان بازگردند.

توئیت صدر پس از تجمع چهارشنبه

از این رو به نظر می‌رسد ورود دوباره حامیان صدر به منطقه سبز و پارلمان عراق در روز شنبه، نشانه واضحی از بی‌اعتنایی مقتدی صدر به پیام قبلی دفتر آیت‌الله سیستانی است؛ مرجع عالیقدری که در سال‌های گذشته همواره دغدغه وحدت و یکپارچگی و حفظ منافع مردم عراق را به همراه داشته و در برهه‌های حساسی همچون یورش تروریست‌های داعش به عراق، با فتوای جهاد کفایی خود این کشور را نجات داد.

یورش آشوبگران حامی مقتدی صدر به پارلمان و تحصن در آن‌جا در حالی است که امیدها در عراق با گذشت بیش از ۱۰ ماه از انتخابات با معرفی «محمد شیاع السودانی» برای تشکیل دولت جدید زنده شده بود و پارلمان نیز آماده انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان می‌شد.

حامیان مقتدی صدر برای بار دوم در ۷۲ ساعت، روز شنبه وارد صحن پارلمان شدند. «ابراهیم الجابری» رئیس دفتر مقتدی صدر در بغداد نیز که به میان حامیانش رفته بود، از تحصن نامحدود در صحن پارلمان خبر داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار