چرا قالیباف به سوپر انقلابی‌ها حمله کرد؟

ایلنا نوشت: فعال سیاسی اصلاح‌طلب ، در پاسخ به این سوال آقای قالیباف نسبت به سوپرانقلابی‌ها صحبتی داشتند که اخیرا هم آن را تکرار کردند، منظور او از سوپرانقلابی‌ها کیست و هدف او از طرح این مساله چیست، گفت: طرح سوپرانقلابی‌ها و هر طرحی که شامل ملت ایران نشود و اقلیتی را در بربگیرد، طرحی شکست خورده است.

چرا قالیباف به سوپر انقلابی‌ها حمله کرد؟

به گزارش زنهار، علی‌محمد نمازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب ، در پاسخ به این سوال آقای قالیباف نسبت به سوپرانقلابی‌ها صحبتی داشتند که اخیرا هم آن را تکرار کردند، منظور او از سوپرانقلابی‌ها کیست و هدف او از طرح این مساله چیست، گفت: طرح سوپرانقلابی‌ها و هر طرحی که شامل ملت ایران نشود و اقلیتی را در بربگیرد، طرحی شکست خورده است. باید طرح‌هایی مطرح باشند که مخاطب آن‌ها همه ملت ایران باشند و این طرح بخواهد از طریق شایسته‌سالاری به نتیجه برسد. شایسته‌سالاری از طریق صندوق رای و برگزاری انتخابات آزاد به نتیجه خواهد رسید. هر طرحی که قشر خاصی را در نظر داشته باشد، مخصوصا آن قشر خاصی که از رانت برخوردار بودند، قطعا محکوم به شکست است. این یک موضوع بدیهی است.

وی افزود: اما این که آقای قالیباف، چنین بی‌پروا و شفاف سوپرانقالابی‌ها را مخاطب قرار می‌دهد و می‌گوید شما کاری نمی‌کنید، دائم ایراد می‌گیرد که کسانی که کاری انجام نداده‌اند حق ایراد گرفتن بر دیگران را ندارند، دو احتمال را به وجود می‌آورد؛ یکی اینکه می‌خواهد بگوید با آفت‌هایی که کشور و نظام را تهدید می‌کند مخالف است و هشدار بدهد که شاید دیگران جلوی این‌ها را بگیرند و به مدعیانی که مطلقا مواضع خود را درست می‌دانند، بفهماند که مطلق‌انگاری و صحیح دانستن رفتارهای خودشان تهدیدی برای نظام است.

نمازی مطرح کرد: یک احتمال هم وجود دارد آن هم این موضوع است که از افشاگری‌هایی که درباره خانواده‌اش صورت گرفت، ناراحت است و می‌خواهد با این عنوان و پوشش این اتفاق را محکوم کند. در هر صورت این صحبت‌ها نشان می‌دهد که اگر جمعیتی را با پشتوانه سوپرانقلابی در کشور آزاد بگذاریم و آن‌ها مجاز باشند، هر موضعی خواستند بگیرند و هر اقدامی خواستند انجام دهند، خطر جدی برای نظام دارد. نظام، ملت و کشوری در ثبات و آرامش خواهند بود که محورش حاکمیت قانون باشد.

پشت پرده حملات مکرر قالیباف به سوپرانقلابی‌ها / پای تلافی افشای سفر خانواده اش به ترکیه در میان است؟

نمازی همچنین در پاسخ به این سوال که تفاوت سوپرانقلابی‌ها با جریان تندرو کجاست؟ آیا می‌شود گفت که سوپرانقلابی‌ها ادامه‌دهنده راه تندروها هستند یا خیر، گفت: افرادی که امروز بر اساس بعضی رانت‌ها مدارک تحصیلی بالایی هم گرفته‌اند، استخدام شدند، درآمد دارند و نگرانی‌ معیشت ندارند این افراد همان تندروها هستند که به این وضعیت تغییر ماهیت دادند. معمولا از تندروی در جامعه برداشت خوبی نمی‌شود. مخصوصا در جامعه‌ای که برای مدت‌ها از ناکارآمدی، فساد و کارشکنی دائم صحبت شده است، مردم فکر می‌کنند که اینها آن بدی‌ها را بدتر انجام می‌دهند. اما چون خودشان چهارچوب‌مدار نیستند، خودشان منشا تخلفات خواهند شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یکی از دلایل این موضع‌گیری‌های مثل قالیباف این است که می‌خواهند شانه از واقعیت‌ها و مسئولیت‌ها خالی کنند و می‌خواهد با فرار رو به جلو خود را مسئول این رفتارها ندانسته و پاسخگو نباشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار