اظهارات تند سردار سلامی علیه عربستان

فرمانده کل سپاه با اشاره به جهان دوقطبی پس از جنگ جهانی دوم تصریح کرد: یک موازنه راهبردی در یک طرف شوروی و اقمارش و در یک طرف آمریکا و اقمارش بعد از جنگ جهانی دوم جهان را به دو نیم تقسیم کرده بودند، همه چیز در قالب آن موازنه معنا پیدا می کرد.

اظهارات تند سردار سلامی علیه عربستان

به گزارش زنهار، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز چهارشنبه (5 مرداد) در آئین بیست و هفتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی که در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: خوشحال هستم که امروز توفیق زیارت شما خواهران و برادران دانشجو و جوان را پیدا کردم. شما که مشعل‌داران دانش و بیرق‌داران آگاهی و پویندگان راه اقتدار علمی جامعه اسلامی ما هستید و خود را آماده می‌کنید برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ در آینده نزدیک تا این کشور عظیم و پهناور نه فقط از حیث جغرافیایی بلکه از حیث تاثیر میدان سیاسی، عظیم از جهت وجود میدان جاذبه فرهنگی، عظیم از جهت نفوذ عمیق معنوی در ورای مرزهای جغرافیایی، نفوس و ایستادگی در علم نفوس یعنی بزرگ از جهت مساحت مقاومتی که این انقلاب بزرگ با محوریت قلب عالم ایران عزیز ایجاد کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شما در مسیر شکل‌دهی به عناصر و اجزای تمدن نوین اسلامی هستید تا حداقل بخش مهمی از سیاره زمین را تحت‌الشعاع حاکمیت ارزش‌های الهی اسلامی قرار دهید و جلوه‌ها و مظاهر باشکوه یک تمدن عظیم اسلامی را پس از قرن‌ها در این عالم به ظهور برسانید. شما که می‌روید تا زمینه‌های ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنید و طلیعه‌داران ظهور امام عصر هستید.

وی ادامه داد: حضور در جمع بانشاط و پویا برای همه ما دل‌انگیز، شوق‌افزا، احساس‌برانگیز، زیبا و فراموش ناشدنی است. وقتی این جمعیت متراکم، مصمم، جوان و عالم را با احساس عمیق دینی و الهی مشاهده می کنیم، قلب‌هایمان به آینده انقلابمان امیدوار می شود. مخصوصاً که شما مورد عنایت خداوند هستید، خداوند به عالمان بسیار اهمیت می‌دهد.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: تعقل، اندیشیدن و تفکر مربوط به عالمان است. آن‌ها که آگاهند، عالم نه به مفهوم صرف با سواد آن، بلکه عالم یعنی آن کسی که حکمت الهی را می‌داند و آگاه است، جاهل نیست. گاهی انسان ها در بخشی از علوم آگاهند اما در نقطه دیگری دچار جهل هستند. اما کسی که به حکمت الهی پایبند است و متصل به منبع وحی الهی است که آن سرچشمه تمام ناشدنی علم الهی است حتما از جنس عالمی است که خداوند به او درجات معنوی می‌بخشد. در دستگاه الهی آنان که عالمند و آگاهند با آنان که نمی‌دانند و ناآگاهند، یکسان نیستند.

وی افزود: تعابیر بسیار عمیق، وثیق و وسیعی پیرامون فضیلت علم به‌خصوص هنگامی که با تقوا و وارستگی ترکیب می‌شود، وجود دارد. وقتی این جمعیت با چنین حالتی وجود دارند می‌دانیم که راه طی می‌شود، راهی که پیموده ایم، ناقص، ناتمام و ابتر نمی‌ماند. می دانیم با شما قله های بزرگ‌تری فتح می شود و شما فاتحان قله هایی هستید که نسل های قبل از شما هنوز فرصت دستیابی به آن را پیدا نکرده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر بخواهید موقعیت کشور را در نظام جهانی ملاحظه کنید، ما یک جغرافیای سرزمینی داریم، یک جغرافیای مصطلح که معمولاً مرزهای بین کشورها توسط آن از یکدیگر جدا می شوند و هر کشور یک موقعیت جغرافیایی در عالم دارد که معمولاً این موقعیت جغرافیایی با تغییر نظام ها جابجا نمی شود و ثابت می ماند. مگر در اثر جنگ هایی تجزیه ای اتفاق بیفتد یا ادغامی که واحدهای سیاسی از هم منفصل شوند یا به یکدیگر متصل شوند تا در نقشه جغرافیای طبیعی عالم تغییری رخ بدهد. اما، مهم این بخش کار نیست بلکه مهم آن است که کشور در نقشه جغرافیای سیاسی عالم کجاست و نه جغرافیای طبیعی. چون جغرافیای طبیعی مزیت های ذاتی ایجاد می کند. البته وقتی با قدرت و سیاست ترکیب می شود به جغرافیای سیاسی می پیوندد که در جغرافیای سیاسی موقعیت هر کشوری در یک بلوک‌بندی سیاسی خاصی توصیف می شود.

وی ادامه داد: اینجا دیگر مرزهای جغرافیای سیاسی که اصطلاحاً در دانش جغرافیا و سیاست به آن ژئوپلتیک می گویند یعنی همان تاثیر جغرافیا بر سیاست و قدرت، اینجاست که مرزها متفاوت از مرزهای جغرافیایی کشورها هستند. مثلاً در قبل از انقلاب اسلامی، ایران در جغرافیای سیاسی غرب توصیف می شد و بخشی از جغرافیای سیاسی آمریکا بود. چون آمریکایی ها فراتر از جغرافیای سرزمینی یک میدان تاثیر سیاسی وسیعی ساخته بودند که در مرزهای سیاسی موجود آن روز ایران زمان شاه بخشی از آن تلقی می‌شد. یعنی وابستگی سیاسی این در حقیقت بخشی از مدل سیاسی هسته پیرامون بود که در اصطلاح علوم سیاسی در مفاهیم غرب CORE PREFRE می گویند. یک مدل منظومه ای یعنی یک SOLAR SYSTEM سیاسی به تعبیر غرب، یک منظومه خورشیدی از قدرت.

سرلشکر سلامی گفت: دو منظومه وجود داشت، یکی غرب با محوریت آمریکا و اقماری در پیرامون آن که براساس مثلا مدل اتمی دالتون که در واقع در محوریت یک اتم هسته وجود دارد و الکترون ها به دور یک مدار در یک میدان مرکزی این جاذبه می چرخند یا منظومه شمسی که خورشید در کانون آن قرار دارد و سیارات دیگر براساس قوانین کپلر حول یک مقطع مخروطی عموماً بیضی شکل در حرکت هستند.

وی افزود: نظام سیاسی عالم در گذشته قبل از انقلاب ما بر این اساس بود که متاسفانه بخشی از منظومه غرب بودیم، در مدار جاذبه قدرت سیاسی، اقتصادی و امنیتی غرب حرکت می کردیم. پادشاهان ما مهره های سیاسی شطرنج قدرت های دیگر بودند. به تعبیری ژاندارم و نایبان منطقه‌ای و حافظان منافع آنان بودند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دکترین نیکسون تحت عنوان TWIIN PILARS( ستون های دوگانه) تاکید کرد: نیکسون رئیس جمهور آمریکا پیش از انقلاب یک سیاست اصولی را تعریف کرده بود که در منطقه ما دو کشور ایران و عربستان پایه های انبساط و امتداد قدرت آمریکا باشند. یعنی قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران آن روز در جهت تامین منافع غرب به کار گرفته می شد. وقتی شاه ما می خواست از یک ایستگاه شنود و استراق سمع در شمال کشورمان که تحت مدیریت و مالکیت آمریکایی ها بود او را مدت ها در مقابل درب ورود معطل کردند و سرانجام به او اجازه ورود ندادند و او بازگشت.

وی ادامه داد: یا وقتی که آمریکایی ها از پایگاه های ما در آستانه پیروزی انقلاب می گریختند، آن 40 هزار آمریکایی که در ایران طراحی های نظامی، دفاعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می کردند، می گفتند ما به زودی باز می گردیم. از این نقطه شروع کردم که بگویم بیگانه پرست ها و غربگراها و آن ها که به دنبال بازگشت تاریخ  این کشور به دوره قبل انقلاب و غارت مجدد ثروت مادی و معنوی این ملت هستند، می خواهند پادشاهان مستبدِ مستعمرِ دست‌نشانده را تطهیر کنند.

سرلشکر سلامی گفت: کمی می‌خواستم بدانید که ما چه بودیم، در کدام جغرافیا زندگی می‌کردیم، تحت تاثیر اراده سیاسی چه قدرتی بودیم. آزادگان ما، مردان فهیم و مبارز ما در زندان بودند آن‌ها که علیه غرب فریاد می‌زدند و سلطه غرب را نمی‌پذیرفتند یا مانند امام راحل عظیم‌الشأن در تبعید و مانند حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای ما در تبعید و زندان بودند و یا بسیاری دیگر تحت شکنجه بودند.

وی افزود: تقریباً شبیه البته بسیار بدتر از آنچه که امروز شما بین عربستان و آمریکا می بینید، یک کشور مصرف گرا که هیچ چیز نمی تواند تولید کند. خودروهای شیک، خیابان های به ظاهر امروزی، ساختمان‌های شیشه‌ای بلند اما تفکراتی مربوط به چند صد سال گذشته، مصرف کننده صرف کالاهایی که غرب آن‌ها را می سازد و به وسیله آن تمام ثروت عظیم بخش مهمی از دنیای اسلام را به غارت می‌برد. این یک واقعیت تلخ بود تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان در آن فضای سخت، سرد و سلب پیروز شد و این موازنه راهبردی میان شرق و غرب را در هم شکست.

فرمانده کل سپاه با اشاره به جهان دوقطبی پس از جنگ جهانی دوم تصریح کرد: یک موازنه راهبردی در یک طرف شوروی و اقمارش و در یک طرف آمریکا و اقمارش بعد از جنگ جهانی دوم جهان را به دو نیم تقسیم کرده بودند، همه چیز در قالب آن موازنه معنا پیدا می کرد. ممکن نبود کشوری بتواند به استقلال سیاسی برسد و این معجزه روی زمین اتفاق افتاد، ما به استقلال رسیدیم و غربی ها از کشورمان گریختند و نیستند.

وی ادامه داد:  آمریکایی که از او سخن می گویم هنگامی که انقلاب ما پیروز شد نیمی از قدرت نظامی تمام جهان را در اختیار داشت و کار انقلاب غلبه بر قوی ترین امپراتوری تاریخ حیات بشر بود. در آن زمان، ۴۰ درصد قدرت اقتصادی عالم پس از جنگ جهانی دوم در اختیار آمریکا بود و امروز به ۲۰ درصد تقلیل یافته است. اما، قدرت نظامی اش به ظاهر همچنان نیمی از قدرت نظامی جهان است دقت کنید از حیث نسبت بودجه نظامی آمریکا به تولید ناخالص داخلی آن می گویم و یا عدد مطلق این بودجه بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فکر کنید که با چه قدرتی درگیر بودیم، چه قدرتی را شکست داده ایم، اراده چه کسی را سلب کرده ایم، چه کسی را فراری داده ایم و به پایگاه چه کسی حمله کرده ایم. وقتی انقلاب پیروز شد آمریکا یک سیطره سیاسی وحشتناک و عجیب بر بیش از نیمی از عالم آن هم بخش های مهم، اقتصادی و راهبردی‌ جهان داشت بر منابع اقتصادی عالم مسلط بود در منطقه جهان اسلام همه کشورهای نفت‌خیز بخشی از جغرافیای سیاسی او بودند.

وی گفت: آمریکا آنقدر ضعیف شده که عملا در متن سیاست‌های منطقه دیده نمی‌شود. الان که کلا جابجا شدند و به اوکراین رفته‌اند.

سردار سلامی اظهار داشت: بایدن سری به منطقه زد تا بگوید هنوز خاورمیانه و جهان اسلام در اولویت سیاست خارجی اوست اما با دست‌های خالی به آمریکا بازگشت.

فرمانده کل سپاه گفت: از زمان انقلاب تا امروز هیچ کس در ایران فرش قرمز زیر پای هیچ مقام آمریکایی پهن نکرده است. آمریکایی‌ها در همه جا هستند بجز ایران. زمین ، آسمان و دریای ایران به روی آنها بسته است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار