اظهارات جنجالی وزیر کشور درباره حجاب

وزیر کشور در بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه کشور به شرایط پیچیده جهانی و روند تحولات جهان اشاره کرد و گفت: این تحولات آثار خود را در حوزه فرهنگ و عرصه‌های دیگر نشان می‌دهد، امروز دشمنان تلاش می‌کنند نفوذ خود را با سرپل‌های جدید در این حوزه بر ما تحمیل کنند.

اظهارات جنجالی وزیر کشور درباره حجاب

به گزارش زنهار، احمد وحیدی وزیر کشور در بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه کشور به شرایط پیچیده جهانی و روند تحولات جهان اشاره کرد و گفت: این تحولات آثار خود را در حوزه فرهنگ و عرصه‌های دیگر نشان می‌دهد، امروز دشمنان تلاش می‌کنند نفوذ خود را با سرپل‌های جدید در این حوزه بر ما تحمیل کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های مختلف شکست خورده است، افزود: دشمن جنگ همه جانبه‌ای را علیه ما به راه انداخته است که این جنگ ابعاد مختلف دارد؛ بعد امنیتی آن براساس ترور، تخریب و سوار شدن بر موج نارضایتی‌ها است. دشمن تلاش می‌کند از این طریق در داخل کشور فعالیت‌هایی را انجام دهد که خوشبختانه با تلاش نیروهای امنیتی، خیلی از این اقدامات خنثی شد؛ اما با استفاده از ابزار رسانه همچنان سعی می‌کنند در برخی موارد خود را موفق نشان دهند.

وحیدی، مشکلات بوجود آمده در حوزه نارضایتی‌های اجتماعی را به خاطر زمینه‌ها و بسترهای موجود در کشور عنوان کرد و ادامه داد:‌ امروز دشمن در کنار جنگ امنیتی یک جنگ فرهنگی بزرگ را به راه انداخته است که این جنگ هم در مبانی فکری و هم در نوع نگرش و هم در نوع بینش و کنش است؛ از این رو دشمن در حوزه فرهنگی تلاش کرده در هر سه بعد، اقدامات گسترده‌ای با کمک انواع روش‌ها انجام دهد.

وی یکی از محورهای مهم جنگ فرهنگی را تغییر نوع نگرش درباره مسائل فرهنگی دانست و تصریح کرد: برای مثال در موضوع عفاف و حجاب، نگاه انسان‌گرایانه را به نگاه کالبدگرایانه و جسدگرایانه تغییر داده‌اند؛ این در حالی است که ما در جمهوری اسلامی منادی تعالی انسان هستیم و نباید جایگاه انسان را به کالبد جسمانی محض تقلیل دهیم.

وزیر کشور، جنگ دیگر دشمن علیه جمهوری اسلامی را در حوزه حقوقی عنوان کرد و افزود: دشمن تلاش دارد تا علیه ما با بهره‌گیری از ابعاد متنوعی که در اختیار دارد، جنگ همه جانبه‌ای را انجام دهد؛ به گونه‌ای که در حوزه حقوقی در قضیه اخیر حمید نوری را بدون هیچ دلیل و استناد حقوقی و تنها با ادعای منافقان، محاکمه کرد.

وحیدی، جنگ رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی را از دیگر ابزار جنگی دشمن برشمرد و گفت: فضای مجازی موثرترین ابزاری است که دشمن در اختیار گرفته تا از این طریق خانواده‌ها و افکار عمومی را مورد هجمه قرار دهد و فضای مجازی بالاترین کارکرد تخریبی را دارد و دشمن تلاش می‌کند از این طریق همه مرزها را بشکند.

وی جنگ اقتصادی را از دیگر ابزارهای دشمن علیه جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد:‌ امروز دشمن، ‌جنگ اقتصادی را در قالب تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است. متاسفانه در دولت قبل در این خصوص موضع‌گیری خوبی علیه دشمنان گرفته نشد؛ اما اکنون با توجه به تبعیت از دستورات رهبر معظم انقلاب، سخنگوی کاخ سفید پشت تریبون رسماً اعلام می‌کند که ما شکست مفتضحانه‌ای خورده‌ایم. این در حالی است که تحریم‌ها علیه ایران، اگر بر هر کشوری اعمال می‌شد، آن کشور از هم می‌پاشید؛ اما امروز ما در برابر مشکلات ایستاده‌ایم و به کشوری مانند روسیه برای مقابله با تحریم‌ها آموزش می‌دهیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت:‌ نفوذ دو بخش داشت، بخشی برای اختلال در تصمیمات مسئولان و مدیران و بخشی در حوزه سیاسی بود. گاهی برخی مسئولان حرف‌هایی می‌زدند که با هیچ منطقی سازگار نبود؛ این حرف‌ها ناشی از آسیب‌هایی بود که در مسیر جنگ اطلاعاتی متحمل شده بودیم.

وحیدی به حضور باشکوه مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: در فضای بسیار سنگین و غبارآلود قبل از انتخابات، ملت ما چنان رشادتی از خود نشان داد و انتخابی کرد که این انتخاب بر اساس فهم عمیق مردم ما بود که توانستند خوب را از بد تشخیص دهند. این انتخاب باعث تغییر فرم خیلی چیزها شد؛ در حوزه سیاسی و مذاکرات که دشمن به صورت کامل دست برتر را داشت، و برخی می‌گفتند به هر قیمت شده قبل از تحویل دولت، توافق را با هر شرایطی انجام دهید. آن فضا عوض شده و امروز جمهوری اسلامی در این مذاکرات دست برتر را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتصابات صورت گرفته در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اشاره و اظهار کرد: انقلابی بودن و توانمند بودن شرط اصلی ما است. حتماً باید از کاری که بر عهده‌شان گذاشته شده است، برآیند؛ اگر در این زمینه موفق نباشند به قطع به مردم خیانت کرده‌اند. تکلیف شرعی ما این است، کسی را مسئول انتخاب کنیم که بتواند مشکل مردم را برطرف کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار