پاسخ تند رئیس سازمان انرژی اتمی به ادعاهای گروسی

ایسنا نوشت:رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات اخیر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه «کشوری که اهداف نظامی ندارد، غنی سازی ۶۰ درصد نمی‌کند»، اظهار کرد: در غنی سازی ۶۰ درصد اهداف جمهوری اسلامی ایران مکتوب است و ما با نظارت خود آژانس غنی سازی ۶۰ را آغاز کردیم.

پاسخ تند رئیس سازمان انرژی اتمی به ادعاهای گروسی

به گزارش زنهار، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات اخیر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه «کشوری که اهداف نظامی ندارد، غنی سازی ۶۰ درصد نمی‌کند»، اظهار کرد: در غنی سازی ۶۰ درصد اهداف جمهوری اسلامی ایران مکتوب است و ما با نظارت خود آژانس غنی سازی ۶۰ را آغاز کردیم.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های‌مان مطابق پادمان عمل می‌کنیم، خاطر نشان کرد: در گذشته همه این رآکتورها حتی رآکتورهای تحقیقاتی غنی‌سازی ۹۰ درصد داشتند؛ اگر که آنها باطل بوده، بقیه‌اش هم باطل است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: هر کشوری برنامه‌های خودش را دارد ولی چارچوب و ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر آن حاکم است.

اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات پادمانی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان در جریان است؟ گفت: مذاکرات پادمانی نداریم بلکه موارد اتهامی مطرح است که آژانس باید خودش این موارد را بپذیرد و کنار بگذارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار