این نماینده به گشت ارشاد هشدار داد

نماینده مردم تبریز در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات دولت و وزیر امور خارجه در خصوص دیپلماسی خارجی بیان کرد: دولت از آغاز در حوزه سیاست خارجی، همکاری های بین المللی، گسترش همکاری با همسایگان و موضوع مذاکرات درست عمل کرد و امیدواریم به نتایج عاجل و روشنی دست یابد.

این نماینده به گشت ارشاد هشدار داد

به گزارش زنهار، محمدحسین فرهنگی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات دولت و وزیر امور خارجه در خصوص دیپلماسی خارجی بیان کرد: دولت از آغاز در حوزه سیاست خارجی، همکاری های بین المللی، گسترش همکاری با همسایگان و موضوع مذاکرات درست عمل کرد و امیدواریم به نتایج عاجل و روشنی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه سفرهای استانی و بومگردی اجتماعی و سیاسی و لمس بدون واسطه مشکلات مردم از اقدامات سنجیده دولت است، گفت: ای کاش در سایر زمینه ها نیز درست عمل می شد. ای کاش در سازماندهی صحیح دولت در سطح کشور به ویژه در حوزه های اقتصادی و در اداره استان ها نیز درست عمل می شد. حضور افراد بی تجربه و بعضا دارای سوابق قابل تامل و حفظ بدنه دولت سابق در ستادهای مختلف دستگاه های اجرایی و عدم حساسیت نسبت به فرصت طلبان مساله دار، از آسیب های جدی است که در عمل آثار منفی گسترده ای دارد.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: دولتمردان به وعده هایی که از رسانه ها اعلام می کنند عمل کنند و به اقدامات عملی بپردازند. سیاست های آبی در کشور، حل تنش های آب شرب، اجماع علمی و فنی کارشناسان حوزه های آبی و مجریان مربوطه در حل مسائلی مانند کارون، زاینده رود، زرینه رود، مسائل شمال کشور و به ویژه حل مشکل دریاچه ارومیه از جمله این موارد است. پرهیز از شعارهای بی نتیجه و اقدامات اجرایی عملی می تواند موثر باشد.

فرهنگی با بیان اینکه رهاشدگی بازار و قیمت ها باعث رنجش خانوارها شده است، گفت: قشر آسیب پذیر بیش از همه در مشکل هستند. تعیین تکلیف تامین کالا برای مردم و اجتناب از تزریق نقدی که باعث تورم بیشتر می شود از موضوعاتی هستند که باید با قید فوریت نسبت به آنها اقدام شود. مصوبه سران قوا در مورد اجاره بهای منازل مسکونی تجاری هم به هیچ مرجعی ابلاغ نشده و حتی شوراهای حل اختلاف نیز از مصوبه قوای سه گانه اظهار بی اطلاعی می کنند. سرنوشت طرح دو فوریتی مجلس نیز مشخص نیست کجاست و چرا به صحن نمی آید.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در خصوص مساله حجاب رفتار سنجیده، قاطع و درست مورد نیاز است، همانگونه که در خصوص طرح صیانت نیز باید از ایجاد پارادوکس های مختلف فرهنگی و معیشتی اجتناب شود.

فرهنگی در مورد بازنشستگان عنوان کرد: به دولت پیشنهاد می دهم مشکل مسکن مستاجرین بازنشسته، اشتغال و مسکن و تامین جهیزیه فرزندان آنها مورد توجه خاص قرار گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان از کمیسیون آموزش و تحقیقات خواست تا سوال نمایندگان را مرتب به تعویق نیندازد و نمایندگان را از اختیارات نظارتی خود محروم نکند.  

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار