خیز عجیب قم برای مقابله با بی‌حجاب‌ها؛ از شهر بیرون انداخته می‌شوند؟

فارس نوشت: رئیس اتاق اصناف قم با تاکید بر اینکه اصناف ملزم به رعایت عفاف و حجاب هستند، گفت: قانونی برای منع فروش کالا به افراد بدحجاب وجود ندارد اما برخی از فروشندگان متعهد و با اصالت قم ورود و عرضه کالا به مشتریان بدحجاب را در محدوده کاری خود ممنوع کرده‌اند.

خیز عجیب قم برای مقابله با بی‌حجاب‌ها؛ از شهر بیرون انداخته می‌شوند؟

به گزارش زنهار، احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در پاسخ به سوالی مبنی بر «چگونگی نحوه رسیدگی به وضعیت رعایت قانون حجاب در یکی از بزرگترین فروشگاه‌های لوازم خانگی در قم» گفت: حجاب قانون است و در محیط های عمومی باید قانون رعایت شود. به این مجموعه ها تذکر داده شده است و اگر باز هم نسبت به رعایت قانون حجاب دقتی نداشته باشند، دستگاه‌هایی که مجوز اینگونه مراکز را صادر می‌کنند باید پاسخگو باشند.

حمید خرمی رییس اتاق اصناف قم نیز با اشاره به ضرورت توسعه طرح‌های حجاب‌محور در سطح قم عنوان کرد: قوانین محکمی در خصوص ضرورت رعایت حجاب و عفاف توسط فعالان صنفی مختلف با مدیریت اتاق اصناف وضع شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: حتی عده‌ای از فروشندگان متعهد و با اصالت، ورود و عرضه کالا و خدمات به مشتریان بدحجاب را نیز در محدوده کاری خود ممنوع کرده‌اند.

 

ممنوعیت ورود بدحجاب‌ها به برخی واحدهای صنفی در قم / مردم هم زنگ بزنند فروشندگان بدحجاب را معرفی کنند

 

رئیس اتاق اصناف قم بیان کرد: یکی از مصوبات مهم اتاق اصناف و اماکن قم این است که فروشندگان قمی چارچوب‌هایی را در زمینه حجاب خود رعایت کنند و هم زنان و هم مردان نسبت به نحوه و میزان پوشش خود دقت داشته باشند. به عنوان مثال پوشیدن تی‌شرت نامناسب برای آقایان و مانتوهای خیلی کوتاه برای بانوان فروشنده ممنوع است.

خرمی تصریح کرد: بر اساس مصوبات با فروشندگان بدحجاب برخورد می‌شود ولی در عرصه عمل برای ممانعت از فروش کالا یا ارائه خدمات به افراد بدحجاب نمی‌توان اقدامی جز تذکر انجام داد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده فروشنده بدحجاب در قم یا در صورت مشاهده فروش کالا به مراجعه‌کنندگان بدحجاب توسط فروشگاهی در قم، می‌توانند این مسئله را به شماره تلفن «۳۴۱۲» گزارش دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

اجرای طرح «آرامش اجتماعی» در بوستان‌های قم

مسوول دبیرخانه «قرارگاه ۱۹ دی» استان قم نیز عنوان کرد: بدحجابی در ایران با تلاش بیش از سی ساله دشمن در قالب جنگ شناختی شکل گرفته، یعنی پله پله در حوزه ذهنیت و باور برخی افراد نفوذ کرده که امروز مشاهده می‌شود برخی زنان خود را کف خیابان عرضه می‌کنند.

مهدی علی‌بابایی با بیان اینکه بهبود وضعیت حجاب نیازمند اقدامات ریشه‌ای و ایجابی است افزود: «قرارگاه ۱۹ دی» در حال انجام اقداماتی در حوزه خانواده، سبک‌زندگی و اصلاح روابط بین اعضا خانواده است تا بتوان رفع گره‌های ذهنی و اصلاح پوشش را ابتدا از خانواده‌ها رقم زد.

وی تشریح کرد: تذکر زبانی، راه‌اندازی کافه گفت‌وگو در اتوبوس‌های سیار به منظور پاسخگویی به پرسش‌ها و رفع نقاط کور ذهنی، برگزاری گعده‌های دخترانه برای تبیین ابعاد مختلف مسئله، برپایی میزهای مهربانی و برپایی میزهای مشاوره در محله‌های مختلف قم از دیگر اقداماتی است که «قرارگاه ۱۹ دی» در راستای توسعه حجاب اسلامی در جامعه انجام می‌دهد.

مسوول دبیرخانه «قرارگاه ۱۹ دی» استان قم بیان کرد: اجرای طرح «آرامش اجتماعی» در بوستان‌های قم با محوریت ممنوعیت سگ‌گردانی، اجرای موسیقی زنده و در عوض استقرار گروه‌های ترویجی و تبلیغی به منظور پیشبرد امور فرهنگی و همچنین هیات امنایی کردن برخی بوستان‌های بزرگ برای ساماندهی بیشتر مسائل فرهنگی و اجتماعی در آن‌ها نیز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه شهرداری قم طرح بومی «شهربانو» را ارائه کرده و در حال اجرای آن است افزود: از برخی دستگاه‌های دیگر مانند اداره ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی نیز خواسته شده است که طرح‌های بومی خود را برای اجرایی شدن در سازمان‌های مرتبط با خود در سطح استان ارائه دهند.

بابایی عنوان کرد: برای برگرداندن نوجوانان و جوانانی که در جنگ نرم آسیب دیده‌اند به دامن خانواده و جامعه باید اقدامات هوشمندانه و اثرگذار به مرور جاری شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار