امام جمعه اردبیل: عربستان از ایران می‌ترسد

ایرنا نوشت : آیت الله عاملی گفت : تشکیل ائتلاف نظامی با عرب‌ها علیه ایران یا همان ناتوی عربی از جمله اهداف دیگر سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه بود اما اقتدار ایران، آن قدر بالا رفته که هیچ کشوری حاضر به حضور در این ائتلاف نشد و حتی وزیر خارجه عربستان این ایده را مسخره کرد و گفت ناتوی عربی چه صیغه ای است؟

امام جمعه اردبیل: عربستان از ایران می‌ترسد

به گزارش زنهار، آیت الله سیدحسن عاملی در آیین نماز جمعه این هفته شهر اردبیل، با انتقاد از تاخیر در پرداخت وجه گندم خرید تضمینی کشاورزان استان اردبیل گفت: از دولت می‌خواهم که در پرداخت وجه گندم خریداری شده از کشاورزان استان تسریع کند چرا که هر گونه تاخیر و بی مبالاتی در این خصوص زمینه را برای ورود دلالان و قاچاق گندم به خارج از کشور فراهم می‌کند.

خطیب جمعه این هفته اردبیل اضافه کرد: متاسفانه در بعضی از مناطق کشاورزان بیش از یک ماه است که گندم تولیدی خود را به دولت تحویل داده‌اند ولی هنوز وجه آن پرداخت نشده است.

وی در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر اردبیل، به تحلیل سفر اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به عربستان پرداخت و اظهار کرد: سفر بایدن به منطقه ضعف و افول دولت آمریکا را برملا ساخت چرا که بایدن در این سفر به هیچ‌یک از مقاصد خود نرسید.

امام جمعه اردبیل همچنین این سفر بایدن را موجب شکسته شدن هیبت آمریکا از جهات عدیده عنوان کرد و افزود: تشکیل ائتلاف نظامی با عرب‌ها علیه ایران یا همان ناتوی عربی از جمله اهداف دیگر سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه بود اما اقتدار ایران، آن قدر بالا رفته که هیچ کشوری حاضر به حضور در این ائتلاف نشد و حتی وزیر خارجه عربستان این ایده را مسخره کرد و گفت ناتوی عربی چه صیغه ای است؟

وی اظهار کرد: تنها موفقیت بایدن در این سفر این بود که عربستان را مجبور کرد تا فضای خود را به روی هواپیماهای اسرائیلی باز کند و خود بایدن این خط هوایی را با افتخار و با پرواز از تل‌آویو به جده افتتاح کرد و این امر به یقین مقدمه عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل است.

وی ادامه داد: در بیانیه اختتامیه سفر بایدن به منطقه همه متفق شدند که منطقه خلیج فارس از سلاح کشتار جمعی عاری و خالی باشد اما حتی یک کشور عربی جرات نکرد بگوید که کلمه خلیج فارس به خاورمیانه تبدیل شود تا اسرائیل را نیز شامل شود چون آمریکا اجازه چنین کاری را نمی داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار