این نماینده مجلس بذرپاش را تشویق کرد

فارس نوشت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش تفریغ بودجه 6 ماه زودتر از موعد مقرر گفت: تفریغ بودجه یکی از ملاک‌های موفقیت دولت در اجرای بودجه سالانه است.

این نماینده مجلس بذرپاش را تشویق کرد

به گزارش زنهار، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ارائه گزارش تفریغ بودجه 6 ماه زودتر از موعد مقرر گفت: تفریغ بودجه یکی از ملاک‌های موفقیت دولت در اجرای بودجه سالانه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: این گزارش بررسی شفاف بودجه سالانه کشور است؛ به موجب این گزارش، انحرافات و اقدامات مثبتی که دستگاه ها انجام داده‌اند مشخص می‌شود، همچنین مجلس را برای بررسی بودجه سال بعد هدایت می کند.

وی افزود: این گزارش علاوه بر دولت به مجلس هم از جهت هماهنگی و همدلی و اجرای قانون بودجه کمک می‌کند.

کوچکی نژاد در مورد آثار سوء انتشار دیرهنگام گزارش تفریغ در سال‌های پیش گفت: در سال‌های پیش که این گزارش دیرتر منتشر می‌شد عملا خاصیت خودش را از دست می‌داد، دیگر کمکی به دولت و مجلس نمی‌کرد و مجلس نمی‌توانست به عنوان یک شاخص برای بررسی عملکرد دولت از آن استفاده کند.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در گذشته گزارش تفریغ با سه یا چهار سال دیرتر منتشر می‌شد ولی با تحولاتی که در دیوان محاسبات به عنوان چشم و گوش مجلس انجام داده اند، گزارش تفریغ را زودتر از موعد به سرانجام رساندند. این‌ کار، کار سختی است چرا که باید هرچه سریع‌تر عملکرد دستگاه‌ها را از آنها بگیرند و براساس شاخص‌ها آنها را ارزیابی کنند و درنهایت گزارش تفریغ بودجه را به دست بیاورند. خوشبختانه دیوان محاسبات توانسته است که این اقدام دشوار را انجام دهد.

به گزارش فارس، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات امروز چهارشنبه در صفحه شخصی خود اعلام کرده بود که این دیوان گزارش تفریغ بودجه را 6 ماه زودتر از موعد منتشر می‌کند.

تفریغ بودجه، بررسی سندها و حساب‌های دستگاه‌های دولتی و تطبیق آنها با چگونگی هزینه نهادها و پیشرفت پروژه‌ها بر اساس قانون بودجه هر ساله بوده که انجام آن بر عهده دیوان محاسبات کشور است.

موعد قانونی انتشار گزارش‌های تفریغ بودجه، ماه دی هر سال است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار