طالبان اتباع خود را از ایران جمع کرد

مقام‌های محلی طالبان در ولایت نیمروز اعلام کردند که طی چهار روز گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از ایران به کشور بازگشته‌اند.

طالبان اتباع خود را از ایران جمع کرد

به گزارش زنهار، مقام‌های محلی طالبان در ولایت نیمروز اعلام کردند که طی چهار روز گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از ایران به کشور بازگشته‌اند.

مولوی صدیق‌الله نصرت، رئیس امور مهاجرین و بازگشت‌کنندگان طالبان در ولایت نیمروز گفت که از میان افرادی که به‌صورت غیرقانونی رفته‌ بودند، ۷۴ خانواده اجباری و ۵۲ خانواده داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند.

به گفته‌ وی، یک هزار و ۹۳۵ نفر مجرد نیز اخراج شده و یک هزار و ۹۱ نفر داوطلبانه به کشور برگشته‌اند.

این مقام طالبان افزود که افراد نیازمند به سازمان مهاجرت برای دریافت کمک معرفی شده‌اند.

در همین حال نمایندگی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در هرات در اطلاعیه‌ای نسبت به سوءاستفاده برخی باندهای مافیایی از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف را دارند هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: «اخیرا مشاهده می‌گردد که قاچاقچیان داخلی با همکاری قاچاقچیان و باندهای مافیایی بیرون از کشور، همواره به بهانه اینکه جوانان را به کشورهای ترکیه و اروپایی انتقال داده، آنان را در ایران و مسیر راه ترکیه یه گروگان می‌گیرند و از خانواده‌هایشان پول مطالبه می‌نمایند. بنابراین به جوانان ابلاغ و توصیه می‌گردد تا فریب و دچار دسیسه این افراد و باندهای مافیایی قرار نگیرند.»

این اطلاعیه در ادامه افزود در صورتیکه افراد اقدام به مسافرت‌های غیر قانونی نمایند آنگاه مسولیت به‌عهده خود افراد و خانواده‌هایشان خواهد بود.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر و با نامناسب شدن وضعیت اقتصادی در افغانستان، میزان مهاجرت‌های غیرقانونی شهروندان این کشور به کشورهای همسایه از جمله پاکستان و ایران افزایش چشمگیری داشته است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار