اظهار نظر جنجالی سناتور آمریکایی درباره برجام

یک سناتور دموکرات آمریکایی در گفت‌وگو با یک رسانه عربی تاکید کرد که احیای برجام بهترین گزینه برای واشنگتن و منطقه است.

اظهار نظر جنجالی سناتور آمریکایی درباره برجام

به گزارش زنهار، کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره گفت: ما در لحظه حساسی با تهران قرار داریم و این مساله به دلیل اقدامات ترامپ و تصمیم او برای خروج از توافق هسته ای است.

وی تاکید کرد: ما امیدواریم که هنوز فرصت برای احیای برجام وجود دارد و این امر بهترین چیز برای واشنگتن و منطقه است.

مورفی در خصوص ترور شیرین ابوعاقله به دست رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما خواستار اطلاعات بیشتر درمورد تحقیقات دولت آمریکا در این خصوص هستیم.

براساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با ««جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: « با آقای جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی در خصوص آخرین وضعیت گفتگوها برای رفع تحریم صحبت کردم.

 آقای بورل از اراده مثبت جمهوری اسلامی ایران و ابتکار عمل ما برای عبور از موانع و حل و فصل اختلافات باقی مانده در مذاکرات تقدیر کرد و گفت به تلاشهایشان برای نزدیک کردن دیدگاه ایران و آمریکا ادامه خواهد داد.

من هم از آقای بورل و آقای مورا به دلیل تلاشهای مثبت و بی وقفه‌اشان تشکر کردم و به تبیین دلایل اختلافات و راه حل آن پرداختم. به آقای مورا صراحتا گفتم آمریکا باید زیاده خواهی و تردید را کنار بگذارد. معتقدیم راه حل تکراری نتیجه تکراری را به دنبال خواهد داشت. واقع بینی مبتنی بر تحلیل درست نیاز امروز حکام آمریکا برای رسیدن به توافقی پایدار است.
به آقای بورل گفتم آمریکایی ها با اهرم فشار به نتیجه نخواهند رسید.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار