رئیسی در کرمانشاه پاسخ آمریکا را داد

ایسنا نوشت: کرمانشاه مقصد بیست‌وهشتمین سفر استانی رئیس جمهور بود. آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این سفر یک‌روزه پس از بازدید از برخی مناطق استان و دیدار با اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی و خانواده شهدا و ایثارگران، در جلسه شورای اداری کرمانشاه شرکت کرد و با یک نشست خبری به سفر خود پایان داد. رئیس قوه مجریه در این سفر، پاسخ هرگونه خطای آمریکا را در منطقه، سخت و پشیمان‌کننده دانست و از طرفی به مدیرانی که روحیه تحول‌خواهی و انقلابی ندارند،تذکر به برکناری داد.

رئیسی در کرمانشاه پاسخ آمریکا را داد

به گزارش زنهار، سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم صبح پنج‌شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در بیست‌وهشتمین سفر استانی خود با استقبال آیت‌الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان استانی وارد فرودگاه کرمانشاه شد.

تعدادی از وزرا و اعضای کابینه سیزدهم از جمله احمد وحیدی وزیر کشور، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، رئیس قوه مجریه را در این سفر همراهی کردند.

رئیس چمهوردر بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های زیادی دارد، گفت: این استان با داشتن ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز نقش ارزشمندی در امنیت غذایی کشور دارد. کرمانشاه همچنین به واسطه داشتن مرز مشترک با عراق ظرفیت خوبی در حوزه صادرات دارد. این استان در حوزه گردشگری نیز ظرفیت بالایی دارد.

از رجزخوانی برای آمریکا تا تهدید به برکناری مدیران غیرانقلابی

رئیسی پس از ورود به استان کرمانشاه، بلافاصله با بالگرد راهی مناطق مرزی ایران با عراق شد و ضمن بازدید از مرز مشترک دو کشور، به صورت هوایی از پایانه مرزی و گمرک پرویزخان در شهر قصرشیرین بازدید کرد. وی در جریان این بازدید هوایی، با توضیحات استاندار کرمانشاه در جریان روند فعالیت و مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی استان قرار گرفت.

رئیس قوه مجریه پس از آن راهی پادگان ابوذر در شهرستان سرپل ذهاب شد و با فرماندهان و افسران تیپ ۳ لشکر ۸۱ زرهی ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیسی در این دیدار از زحمات و تلاش‌های نیروهای حاضر در این پادگان به منظور حراست و مرزبانی از مرزهای کشور و برقراری امنیت تقدیر کرد و با حضور در میان خانواده نیروهای ارتشی ساکن در این پادگان از همراهی آن‌ها با همسران و پدران‌شان قدردانی کرد و سخنان و پیشنهاداتشان را شنید. وی در بخش دیگری از برنامه حضور خود در پادگان ابوذر با خادمان کاروان‌های راهیان نور غرب کشور به گفت‌وگو پرداخت و در جریان فعالیت‌ها و اقدامات آنان قرار گرفت.

رئیس جمهور سپس راهی شهرستان سرپل ذهاب شد و در اجتماع مردم این شهرستان با بیان اینکه اساس سفرهای استانی دولت برای مشاهده و لمس مشکلات و مسائل مردم از نزدیک است، اظهار کرد: بار دیگر تاکید می‌کنم که مدیران و دست‌اندرکاران دولتی باید از چهره‌های انقلابی که با مردم و در میان مردم هستند، انتخاب شوند، به نحوی که مردم احساس کنند مدیران از خود آن‌ها هستند.

رئیسی همچنین تصریح کرد: معتقدم هر کس دغدغه مردم و روحیه تحول‌خواهی ندارد، باید کنار گذاشته شود و کسانی در متن باشند که نیروهای انقلابی دغدغه‌مند نسبت به مسائل مردم و مشکلات هستند.

رئیس قوه مجریه در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان کرمانشاه از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های برخی شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه بازدید و در گفت‌وگو با فعالین این عرصه در جریان نظرات، مسائل و پیشنهادات آنها قرار گرفت. اقدامات این شرکت‌ها شامل ساخت تجهیزات پیشرفته و مدرن تولید نشاء، تولید نمک‌های غیرخوراکی اکوسیستم دریایی، تولید تکنیکال کودهای شیمیایی، تولید اسیدهای فلوئور پایه و فوم آتش‌نشانی است.

حضور در جمع فعالان اقتصادی کرمانشاه، دیگر برنامه این سفر استانی بود و رئیسی در این دیدار کنترل و مهار تورم را لازم و ضروری برشمرد و تاکید کرد: همه باید تلاش کنند تورم کنترل شود و باید از هر بی‌انضباطی اقتصادی که موجب تورم می‌شود، جلوگیری شود.

رئیس دولت سیزدهم همچنین عنوان کرد: برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود، بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به موجب قانون باید آن‌ها را اجرا کنیم و اجرای آن‌ها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.

از رجزخوانی برای آمریکا تا تهدید به برکناری مدیران غیرانقلابی

رئیس دولت سیزدهم عصر پنج‌شنبه در جمع اقشار مختلف مردم کرمانشاه در سالن ورزشی امام (ره) حاضر شد و در این دیدار با بیان اینکه امروز ایران اسلامی از همه زمان‌ها قوی‌تر و توان آمریکایی‌ها از همیشه ضعیف‌تر است، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: تهدید و تحریم علیه ایران به جایی نمی‌رسد و سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است. چرا می‌خواهید امر تجربه‌شده‌ای را باز هم تجربه کنید؟

رئیسی با اشاره به اینکه برخی کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریست از غرب به منطقه هستند، تصریح کرد: ملت ایران هیچگونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطای آمریکا در منطقه با پاسخی سخت و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

رئیس قوه مجریه در این دیدار هم بار دیگر تاکید کرد: اگر مدیری یا کارشناسی در دستگاهی روحیه ولایی، تحول‌خواهی، انقلابی و دغدغه مردم را ندارد، حتما باید برکنار شود. نمی‌گویم اخراج شود، اما نباید مدیر باشد. مردم از این دولت کار انقلابی و گره‌گشایی از مشکلات می خواهند.

از رجزخوانی برای آمریکا تا تهدید به برکناری مدیران غیرانقلابی

رئیس جمهور در برنامه بعدی خود در این سفر استانی با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمانشاه دیدار و در این دیدار بیان کرد: در بسیاری از نظرسنجی‌ها امید به توانایی و کارآمدی دولت برای حل مشکلات وجود دارد و دولت مصمم است با عملکرد تحول‌گرایانه و جهادی از این امید پاسداری کند.

رئیسی با اشاره به پیشنهاد یکی از نخبگان در مورد اینکه نمایندگانی از سوی دولت به این استان اعزام شوند تا افراد ناکارآمد شناسایی و به ریاست جمهوری گزارش داده شود، گفت: این کار را انجام خواهم داد و نمایندگانی برای بررسی این موضوع به استان خواهند آمد.

شامگاه پنج‌شنبه هم رئیس قوه مجریه در جلسه شورای اداری کرمانشاه شرکت و بر پیگیری و اجرایی‌سازی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه تاکید کرد.

رئیسی همچنین به مصوبات سفر دولت سیزدهم به استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: اجرای پروژه راه‌آهن کرمانشاه، فعال‌سازی گمرکات مرزی و اجرای طرح ملی مسکن از مصوباتی است که باید سریعا پیگیری و اجرایی شود.

در این جلسه بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه علاوه بر درخواست تشکیل قرارگاه ملی رفع بیکاری برای استان، به بیان چند پیشنهاد و خواسته از رئیس دولت سیزدهم پرداخت که یکی از مهم‌ترین آنها اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود که ۱۱ سال از آن‌ها می‌گذرد و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

همچنین آیت‌الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این جلسه خواستار کمک به رفع مشکل بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان و توجه مسئولین به سفره‌های مردم و حفظ معیشت آن‌ها شد.

رئیس جمهور   طبق معمول سفرهای استانی در بخش پایانی سفر خود به کرمانشاه در یک نشست خبری با رسانه‌های محلی شرکت کرد و در این نشست از تصویب بیش از ۲۰۰ طرح و پروژه برای توسعه استان کرمانشاه خبر داد و گفت: برای مقابله با معضل اساسی این استان به‌زودی قرارگاه مقابله با بیکاری در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

رئیسی همچنین تاکید کرد: معضل بیکاری در چند استان بسیار پررنگ است، اما در این میان نگرانی من بیشتر برای کرمانشاه است و از مسئولان استان می‌خواهم جدی‌تر در این زمینه تلاش کنند. از جمله اقداماتی که این قرارگاه می‌تواند انجام دهد، فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد است که فعالسازی هر یک از آنها می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان شود.

اقدامات اعضای کابینه در سفر به کرمانشاه

احمد وحیدی وزیر کشور، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به عنوان نمایندگان دولت سیزدهم، رئیس قوه مجریه را در این سفر همراهی و از طرح‌های عمرانی و بخش‌های مختلف استان کرمانشاه بازدید کردند.

در جریان این سفر سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از گاوداری دو هزار راسی کاوات شهرستان روانسر در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت ذخایر کالاهای استراتژیک در کشور، گفت: در حوزه کالاهای اساسی ذخایر کشور مطلوب است و دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی مردم نداریم.

ساداتی‌نژاد در شورای اداری شهرستان روانسر هم با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی، گفت: کرمانشاه یکی از قطب‌های امنیت غذایی کشور است.

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور از رودخانه قره‌سو بازدید کرد و با اشاره به معضلات ورود فاضلاب به این رودخانه، بر لزوم جدیت رفع این مشکل از سوی مسئولین استان تاکید کرد.

وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از پیش‌بینی تردد بیش از پنج میلیون زائر در اربعین امسال خبر داد و افزود: مرز خسروی در مراسم امسال فعال شده و میزبان زوار اربعین خواهد بود.

در جریان این سفر علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تازه‌آباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

محرابیان در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست اقدام شهرستان ثلاث باباجانی هم به ‌تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم کشور است که قرارداد آن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منعقد شده و در حال حاضر با شناسایی روستاهای محروم در ۳۱ استان این طرح آغاز شده و ظرف مدت چند ماه برخی از پروژه‌ها هم به اتمام رسیده است.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جریان این سفر و در حاشیه بازدید از تعدادی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه در جمع خبرنگاران، به شرایط زیرساختی نامناسب محوطه جهانی بیستون اشاره کرد و با بیان اینکه شرایط  بیستون در شأن این اثر جهانی نیست، از پیگیری برای سرمایه‌گذاری و تخصیص اعتبار به آن خبر داد.

ضرغامی در شورای اداری شهرستان کنگاور هم اظهار کرد: «استان کرمانشاه و شهرستان‌های آن با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند که امیدواریم سفر رئیس جمهور برای استان گره گشا باشد.»

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری شهرستان دالاهو با اشاره به روند اجرای قانون رتبه‌بندی معلم‌ها، عنوان کرد: اجرایی شدن این قانون مهم تنها چهار ماه پس از تصویب، بیانگر اهمیت آموزش و پرورش برای دولت سیزدهم است.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های بانوان فناور و کارآفرین کرمانشاه که در پارک علم و فناوری استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه از بانوان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار حمایت ویژه‌ای خواهد شد، گفت: این حمایت‌ها هم در بخش پرداخت تسهیلات و هم در قالب طرح کسب و کار پایدار خانواده‌محور خواهد بود تا این بانوان بتوانند هم برای خود و هم برای فرزندان و جوانانی که در خانواده دارند، کار ایجاد کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار