پنجمین جلسه دادگاه یک تروریست خطرناک برگزار شد

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر صبح امروز سه شنبه ۲۱ تیرماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

پنجمین جلسه دادگاه یک تروریست خطرناک برگزار شد

به گزارش زنهار، پس از رسمیت دادگاه، خانواده معظم شهدا و شاهدان عینی بمب گذاری در حسینیه  سیدالشهدای شیراز به بیان مطالب خود پرداختند.

در ابتدای جلسه مادر شهید راضیه کشاورز با حضور در جایگاه گفت: دخترم نوجوان ۱۵ ساله دانش آموز رتبه اول  رشته تجربی در شهر شیراز و نخبه کلاس زبان انگلیسی بود و یکی از اهدافش این بود که با درس خواندن جراح قلب شود.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که دختری مثل راضیه پاکدامن به من عطا کرد. دخترم به دست ملعونی مثل شارمهد و با حمایت آمریکای خبیث به همراه تعداد زیادی از بهترین های کشور به شهادت رسید.

وی با نشان دادن شار مهد گفت: این فرد انسان نیست و نمی شود نامش را انسان گذاشت. او ابلیس است و  روح ابلیس در وجود این فرد که خائن است وجود دارد و کشورهای غربی که سردسته تروریست ها هستند به کشور خودشان هم خیانت نمی‌کنند.

مادر شهید کشاورز افزود: چطور ادعا داری که انسان هستی؟ چرا باید در حسینیه سیدالشهدا این اتفاق بیفتد؟ ما از دادگاه می خواهیم صدای مظلومیت ما را به گوش مردم دنیا برسانید. امیدوارم مردم بیدار شوند. من می خواهم این خائن(شارمهد) به اشد مجازات برسد البته الان هم رسیده خار و ذلیل است. ۱۵ سال است که در خانه ام لبخند نیست. قطره قطره خون راضیه در ایران هزار راضیه شده است‌. ما از دولت های امریکا و انگلیس و آلمان که از این ملعون حمایت کردند شکایت داریم.

در ادامه این جلسه، قاضی صلواتی از سه جانباز حادثه خواست در جایگاه قرار گیرند.

یکی از  جانبازان حادثه تروریستی حسینیه شیراز با حضور در جایگاه گفت: من در جریان این اقدام تروریستی از دست و پا مجروح شدم و پای چپم فلج شد. از دادگاه انتظار دارم بر اساس شرع مقدس و قانون درباره این فرد اقدام کند.

وی افزود:  ۸ صبح بود که به حسینیه شیراز وارد شدم و نزدیک محل بمب گذاری بودم. در ادامه مناجات و سینه زنی در حسینیه شروع شد و مشغول به عزاداری بودم که انفجار شدیدی رخ داد. همان روز به بیمارستان منتقل شدم البته شرایط به نحوی بود که ۱۴ اتاق عمل بیمارستان پر شده از مجروحان بود. سه روز در کما بودم و بعد از سپری کردن کما ۲۸ روز در بیمارستان بستری شدم. در ۴ ماه اخیر ۳ بار به اتاق عمل رفتم و سه بار در بیمارستان بستری شده ام. متاسفانه به دلیل این انفجار امثال من و بسیاری دیگر مجروح شدند و ۱۴نفر نیز شهید شدند.

یکی دیگر از جانبازان با حضور در جایگاه گفت: سرم ترکش خورده و زانو هایم آسیب دیده است. از دادگاه اشد مجازات را برای این فرد خواستارم.

جانباز دیگر این حادثه نیز  گفت: پشت صحنه این جنایت قطعاً دولت آمریکا قرار دارد و قطعا ایادی و دست‌نشانده های این دولت این اعمال را انجام می‌دهند. از دادگاه اشد مجازات را خواستاریم.

در ادامه این جلسه به دستور قاضی صلواتی، کلیپ انفجار حسینیه شیراز پخش شد.

پس از آن مادر شهید مهدوی با حضور در جایگاه گفت: پسرم بیست سالش بود؛ در سه رشته  نفت و مدیریت بازرگانی و تفسیر قرآن درس می خواند. تدریس هم می کرد و دغدغه اش  این بود که به بچه های یتیم برسد و با سن ۲۰سالش چندین بچه یتیم را تحت تکلف داشت، پسر من گناهش چه بود که به شهادت رسید. پسر من یک فرد عادی بود. در کنار درس خواندنش به اعتقاداتش هم اهمیت می داد. پسر من ۱۵ سال پیش در حسینیه شیراز در بغل پدرش جان داد.

وی تاکید کرد: از دادگاه می خواهم که اشد مجازات را برای این فرد در نظر بگیرد که همه خوشی ما را گرفته است. مگر گناه بچه‌های ما چه بود؟ الحمدلله بعد از محمد، هزاران محمد پشت سرش بلند شده اند.

در ادامه این جلسه قاضی صلواتی از دختر شهید نصیری خواست در جایگاه حاضر شود.

دختر شهید نصیری با حضور در جایگاه گفت: ما ۱۵ سال است که پدرمان را ندیده‌ایم، پدرم کارمند شهرداری بود و یکی از کارمندان مخلص به حساب می آمد و برای رضای خدا کار می کرد. شارمهد در مصاحبه خود گفته بود که بسیجیان مزدور؛ باید بگویم که شما مزدور هستید و وطن‌فروشی کردید و خائن هستید. شما این همه تلاش کردید و پول گرفتید اما به کجا رسیدید؟ برادر من پیغامی برای شما داشت و گفت به شما بگویم ما هیچ وقت شما را نمی بخشیم. حسرت اینکه بگویم بابا و او صدایم بزند جانم بابا به دلم مانده است. دختر بزک کرده شارمهد می گوید سال نو را بدون بابا جشن می‌گیرم امیدوارم همیشه بدون بابا بماند.

در ادامه این جلسه قاضی صلواتی خواست تا برادر شهید موسوی در جایگاه شکات حاضر شود.

برادر شهید موسوی در این جلسه گفت: مگر برادر من چه گناهی کرده بود؟ از شما می خواهم که اشد مجازات را برای این فرد در نظر بگیرید.

در ادامه این جلسه پدر شهید جوکار با حضور در جایگاه گفت: بنده ۱۵ سال است که زجر می کشم. این افراد بمب گذاری کردند و کودکان ما را به شهادت رساندند. ما پیرو خط شهدا هستیم و آنهایی که بمب گذاری می کنند باید بدانند که هیچ وقت عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: افرادی که وطن فروشی و بمب گذاری می کنند نتیجه اعمال خود را خواهند دید. ما این افراد را به خدا واگذار می‌کنیم. این افراد بعد از بمب‌گذاری شادی کرده بودند امیدوارم در دنیا و آخرت ذلیل شوند.

در ادامه این جلسه به دستور قاضی صلواتی کلیپی مربوط به دو شهید خردسال حسینیه شیراز پخش شد. یکی از مادران شهید در این زمان بلند داد زد: ملعون انگار فیلم سینمایی می‌بیند خدا لعنتت کند. تو حرمله ای. 

یکی از جمع خطاب به شارمهد داد زد این حروم خور بوده است.

در ادامه این جلسه قاضی صلواتی خواست تا نماینده حسینیه شیراز به عنوان شاهد عینی در این جلسه به  بیان اظهارات خود بپردازد.

نماینده حسینیه با حضور در جایگاه گفت: خواهشمندم به این ملعون (شارمهد) وقت بدهید تا صحبت کند. جرم ما مشخص است، جرم ما مسلمان بودن است. تمام این افراد عاشق حسین (ع) هستند.  مادر و پدر شهید یاقوتی امروز در دنیا نیستند و هر دو دق مرگ شده اند. ما عشق علی (ع) و اولاد علی را در سینه داریم و این موارد در آرمان این افراد جرم است. این فرد نمی تواند این موارد را منکر شود.

نماینده حسینیه شیراز تاکید کرد: در حال حاضر جانباز بنیانی بعد از ۱۵ سال هر ۳ ماه یکبار عمل جراحی انجام می‌دهد؛ بنابراین جرم این افراد مسلمان بودن است. ما کشته شدیم و باز هم کشته می‌شویم و خون این عزیزان همیشه جوشش خواهد داشت. درخواست اشد مجازات برای سرکرده گروهک تروریستی تندر را دارم. درخواست اشد مجازات حداقل کار است. این فرد لیدر، طراح و راهبر بوده است. ما اینجا شاکی دولت آمریکا هستیم، این دولت مادر همه تروریست هاست. ما اینجا شاکی رژیم صهیونیستی هستیم.‌  با امثال این افراد نباید به عنوان یک مجرم عادی برخورد کرد لذا از دادگاه تقاضا داریم حکم این فرد در شیراز و در ملا عام و روبروی حسینیه شیراز انجام شود.

پس از ان امین زارع  یکی از شاهدان عینی حادثه تروریستی حسینه شیراز با حضور در جایگاه و  با عصبانیت و  زدن  شارمهد فریاد زد: مرگ بر تروریسم، مرگ بر خائن، مرگ بر وطن فروش. تو روی چه حسابی این کار را کردی؟

در این هنگام  نماینده حسینیه از کار او عذرخواهی کرد و گفت: دوستان انقدر در این سالها رنج دیدند که تحملش دیگر برایشان سخت است. 

پس از آن قاضی صلواتی ضمن ختم جلسه امروز دادگاه گفت: جلسه بعدی دادگاه درباره تفهیم اتهام به متهم و استماع دفاعیات متهم است که زمان آن اعلام خواهد شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار