قالیباف به جای وزیر امور خارجه اظهار نظر کرد؟

رئیس مجلس گفت: تأکید ما آن است که روابط ایران و ازبکستان در حوزه پارلمانی، اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی توسعه یابد.

قالیباف به جای وزیر امور خارجه اظهار نظر کرد؟

 محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز سه شنبه (21 تیر) پیش از عزیمت به ازبکستان، اظهار داشت: بنده به دعوت رسمی رئیس مجلس قانونگذاری و مجلس عالی جمهوری ازبکستان به این کشور سفر می کنم.

وی افزود: تأکید ما آن است که روابط ایران و ازبکستان در حوزه پارلمانی، اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی توسعه یابد. ایران و ازبکستان از لحاظ جغرافیایی دو کشور بسیار نزدیک به یکدیگر هستند اما روابط ما آن طور که مورد توقع و انتظارمان است، توسعه نیافته است.

رئیس مجلس گفت: دیدارهایی با مقامات ازبکستان ازجمله رئیس جمهور و رؤسای مجالس ازبکستان خواهیم داشت همچنین نشستی هم با بخشی از تجار آنجا خواهیم داشت و به دنبال توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی هستیم.

قالیباف با بیان اینکه قطعاً تقویت روابط پارلمانی در روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها تأثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: کرونا باعث افت روابط کشورها در سطح دنیا شد اما الان که شرایط بهتری از حیث شیوع بیماری کرونا در سطح جهان وجود دارد، می‌توانیم سطح روابط را گسترش دهیم.

وی افزود: فرصت‌های ترانزیتی بسیار زیادی در ایران وجود دارد و بخش‌های خصوصی و دولتی کشور می‌توانند فعال‌تر شوند و ما به دنبال آن هستیم که بستر این کار را فراهم کنیم تا ارتباط پارلمانی و اقتصادی دو طرف گسترش یابد.

قالیباف با بیان اینکه ازبکستان جز کشورهای آسیای میانه و از کشورهای مؤثر در سازمان شانگهای است، تاکید کرد: ایران هم از سال آینده عضو دائم سازمان شانگهای خواهد بود و این سفر از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: امنیت منطقه هم برای هر دو کشور بسیار مهم است و ازبکستان هم مرز افغانستان است و مبارزه با تروریسم و مواد مخدر مورد توجه هردو کشور است.

رئیس مجلس بیان داشت: همکاری‌های دو جانبه بین ایران و ازبکستان در این زمینه با این نگاه است که امنیت پایدار در افغانستان برقرار شود و دولت آینده افغانستان متشکل از اقوام مختلف باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار