برای اولین بار منتشر شد؛ ناگفته‌های هاشمی رفسنجانی از قضیه کوی دانشگاه/ ده‌نمکی کجا بود؟

خبرآنلاین نوشت: انصارحزب‌الله اعلان کرده، در تهاجم به کوی دانشگاه حضور نداشته، اما خاتمی به من گفت که [مسعود] ده‌نمکی و همفکرانش را آنجا دیده‌اند.

برای اولین بار منتشر شد؛ ناگفته‌های هاشمی رفسنجانی از قضیه کوی دانشگاه/ ده‌نمکی کجا بود؟

به گزارش زنهار، مرکز اسنادآیت الله هاشمی رفسنجانی در ادمه انتشار خاطرات وی نوشت :

با آقای [سیدمحمد] خاتمی [رییس‌ جمهور]، درباری حوادث دانشگاه‌ها، تلفنی مذاکره کردم. آقای خاتمی گفتند، امروز شورای عالی امنیت ملی، جلسه فوق‌العاده داشته و تصویب کرده‌اند که متخلفان از نیروی انتظامی و انصار حزب‌الله، شناسایی و تنبیه شوند، ولی پیشنهاد خود ایشان در مورد عزل [آقای هدایت لطفیان]، فرمانده ناجا [= نیروی انتظامی] رأی نیاورده است.

 

امروز در اطراف دانشگاه تهران و داخل آن، اجتماع انبوهی از دانشجویان بود که ادامه تظاهرات کوی دانشگاه است و خواستار شناسایی عاملان تجاوز به دانشگاه و کیفرآنان‌اند و شعارهایی علیه رهبری و آقایان ناطق [نوری] و [احمد] جنتی و قوه قضاییه و ناجا می‌داده‌اند و از آقای خاتمی حمایت می کرده‌اند، ولی شعار «خاتمی، اقتدار یا استعفا» هم بوده است.

 

عصر هم تظاهرات خیابانی داشته‌اند و تا شب ادامه داشته و اکنون صدای الله‌اکبر آنها را می شنوم. محافظان خبر دادند که صدای الله‌اکبر از خوابگاه دانشجویان در جماران است. [آقای مصطفی معین]، وزیر علوم، در حمایت از آنها، استعفا داده است.

 

خاطرات تیر ۷۸ هاشمی : خاتمی به من گفت ، ده‌نمکی و همفکرانش را در کوی دانشگاه دیده اند

 

گزارش‌هایی که روی صفحه کامپیوترم در ساعت یازده شب آمده، می گویند که تظاهر کنندگان به داخل کوی دانشگاه تهران رفته‌اند و در آنجا بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برایشان خوانده شده، ولی آن را نپذیرفته‌اند و شعار داده‌اند که باید آقای لطفیان، فرمانده ناجا، عزل و محاکمه شود و اعلان کرده‌اند، فردا به تحصن خود تا رسیدن به خواسته‌ها ادامه می دهند.

 

دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های کشور، حمایت خود را از تظاهرات‌کنندگان اعلان کرده‌اند. آقایان [سیدعبدالکریم] موسوی اردبیلی و یوسف صانعی هم به نفع آنها اعلامیه داده‌اند و نمایندگی رهبری در دانشگاه هم تهاجم به دانشگاه را محکوم کرده ‌است.

 

انصارحزب‌الله هم اعلان کرده، در تهاجم به کوی دانشگاه حضور نداشته، اما آقای خاتمی به من گفتند که [مسعود] ده‌نمکی و همفکرانش را آنجا دیده‌اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار