کنایه سنگین یک نماینده به رئیسی؛ از دولت فراجناحی چه خبر؟

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: قرار بود کابینه ای قوی و فراجناحی تشکیل شود که مشکلات اساسی مملکت به خصوص بخش معیشت، مسکن و را حل کند، اما کارنامه دولت بعد از ۱۰ ماه غیر قابل ‌قبول بوده و بسیاری از وعده‌ها انجام نشده است.

کنایه سنگین یک نماینده به رئیسی؛ از دولت فراجناحی چه خبر؟

به گزارش زنهار، ذبیح الله اعظمی ساردوئی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به ملت ایران گفت: همه مسئولان نظام اذعان دارند که نمایندگان مجلس به دلیل ارتباط با مردم در حوزه‌های انتخابیه، به‌ صورت روزانه از مشکلات موکلین خود باخبرند.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان عنوان کرد: همانطور که اطلاع دارید، دولت تاکنون اقدامات مفیدی انجام داده اما با این‌ وجود گرانی، فقر، بیکاری و فساد مملکت را فراگرفته است. آستانه تحمل مردم پایین آمده و اکثر مردم فقیر و محتاج یارانه برای گذران امورات خود هستند که این موضوع در شأن یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با منابع عظیم نفت، گاز و معادن متنوع نمی باشد. ما با این ملت وفادار و بزرگ ایران چه کرده ایم؟

نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به سخنی از شهید چمران مبنی بر اینکه «مسئولی که تخصص ندارد اما پست قبول می‌کند، بی‌تقواست»، تصریح کرد: دقیقا یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات کشور و دولت، در همین جمله ارزشمند و کلیدی نهفته است که کارهای بزرگ به آدم‌های کوچک، بی تخصص، ضعیف، کارنابلد و بی‌لیاقت سپرده شده‌ و دولت بی‌برنامه است. وزرا نیز برنامه مدون و زمان ‌بندی‌ شده‌ای برای اداره وزارتخانه متبوع خود ندارند.

اعظمی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت رئیسی باید برای برون رفت از این بحران اقتصادی، راهکار عملی به مردم و نمایندگان ملت ارائه دهد، گفت: چیزی که به معنای واقعی اجرا شود و مردم نتیجه و اثر آن را در زندگی‌شان لمس کنند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور قرار بود یک کابینه قوی و فراجناحی تشکیل شود که مشکلات اساسی مملکت به خصوص بخش معیشت، مسکن و اشتغال فرزندان ایران‌ زمین را حل کند، اما کارنامه دولت بعد از ۱۰ ماه غیر قابل ‌قبول بوده و بسیاری از وعده‌ها انجام نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم در ادامه خطاب به هیات وزیران اظهار کرد: مملکت را نمی‌شود با گفتاردرمانی اداره کرد و در راستای حل مشکلات کشور و مردم، چنانچه وزرای ضعیف استعفا ندهند و دولت، کابینه را ترمیم نکند، قطعا مجلس انقلابی عذر چند وزیر را خواهد خواست.

اعظمی خطاب به ملت شریف ایران با بیان اینکه سیاست خارجی توسط نظام تعیین می‌شود و هیچ ربطی به این و یا آن دولت ندارد، گفت: آنچه دائمی است، منافع ملی و نظام بوده و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو نیز جزء اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنان که تاکنون تسلیم نشده و ازاین‌پس نیز نخواهیم شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در همین راستا از سیاست نظام و دولت، در گره نزدن اقتصاد کشور و نیز سیاست خارجی، به برجام حمایت می‌کنیم ولی این سیاست، نافی تلاش برای حل ‌و فصل یکی از مهم ‌ترین پرونده‌ های تاریخ ایران نیست. مذاکرات مربوط به احیای برجام، به مرحله حساسی رسیده و به نظر می‌رسد که اکثر موارد حل ‌و فصل شده است. رهبر معظم انقلاب هم قبلا تأکید فرمودند که مذاکرات برجام نباید فرسایشی شود، اما متاسفانه شده است. هرچند فرصت‌ ها در حال از دست رفتن است، اما باید از شرایط به وجود آمده در سطح بین ‌الملل برای رسیدن به توافق و تنش ‌زدایی حداکثر استفاده را داشته باشیم و فراموش نکنیم که رژیم جعلی و غاصب اسراییل، بزرگ ‌ترین مخالف به نتیجه رسیدن برجام است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه بحران اوکراین، جایگاه بخش کشاورزی و امنیت غذایی را به ‌عنوان یک موضوع امنیت ملی، در جهان مطرح کرد، گفت: مقامات کشور باید از این بحران درس گرفته و به نقش و جایگاه کشاورزی در تامین امنیت ملی بیشتر توجه کنند. متاسفانه دولت‌های ادوار گذشته، کشاورزی کشور را رها کردند بخشی که با کمترین سرمایه‌ گذاری بیشترین رشد اقتصادی را داشته است.

اعظمی با اشاره به مهم‌ ترین چالش‌ های بخش کشاورزی کشور، بیان کرد: از جمله این چالش ها بحران منابع آب و سوء مدیریت در برداشت و استفاده از آن، نبود آمار دقیق و پایین بودن میزان بهره‌ وری در بخش کشاورزی، پایین بودن ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان و ضعف شدید ترویج و آموزش کشاورزی، ناکارآمدی و فاسد بودن بعضی از مدیران ستادی، عدم تکمیل زنجیره تولید تا عرضه و فروش، صادرات و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، عدم فعالیت کافی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی و دست‌ آخر بلاتکلیفی اسناد اراضی کشاورزان از مهمترین مشکلات است، اما وزارتخانه‌ های متولی امر تاکنون در این موارد اقدامات موثری انجام نداده ‌اند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: طبق آمار سازمان برنامه و بودجه محرومترین و فقیرترین مردم ایران در جنوب کرمان زندگی می کنند که باید برای رفع محرومیت آنها چاره ای اندیشید. در همین راستا ضمن تشکر از آیت‌الله رئیسی به خاطر سفر ایشان، در جریان سیل زمستان ۱۴۰۰ به جنوب کرمان، تنها خواسته به حق همه مردم هفت شهرستان، تاسیس استان جدید سبزواران به‌ عنوان سی و دومین استان کشور بوده و مردم جنوب کرمان، منتظر این تصمیم تاریخی و ابلاغ آن هستند.

وی در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی با توجه به آغاز پروژه ملی و استراتژیک خط راه‌آهن جیرفت- جاسک و بم- جیرفت با هدف تکمیل مسیر کریدور شمال- جنوب کشور، خواستار در اولویت قرار گرفتن تکمیل خطوط ریلی، جاده‌ای و هوایی در برنامه های دولت شد.

اعظمی با تاکید بر اینکه با هرگونه نقل ‌و انتقال آب بین ‌حوضه‌ ای که باعث تخریب اکوسیستم و بحران‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در کشور شود مخالفیم، گفت: مردم جنوب کرمان، در هیچ شرایطی اجازه انتقال آب سرشاخه‌ های هلیل رود به مناطق دیگر را نداده و نمی‌دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان گفت: نکته مهم دیگری که هیات دولت و تیم اقتصادی باید به‌ طور ویژه به آن توجه کند این است که مدیریت دستوری قیمت ارز نیمایی ما را دچار همان فاجعه ارز ترجیحی خواهد کرد که به تولید ملی، به خصوص در بخش کشاورزی و تامین کالاهای اساسی صدمه خواهد زد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار