یادآوری جنجالی یک نماینده به قالیباف

یک عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها مجلس با انتقاد از دستور کار قرار نگرفتن طرح حمایت مالی از افشاگران فساد گفت که این طرح بیش از یک سال است که در دستور کمیسیون قضایی است اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

یادآوری جنجالی یک نماینده به قالیباف

به گزارش زنهار،  روح الله نجابت در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری با استناد به ماده ۱۴۱ آیین نامه داخلی گفت: طبق ماده ۱۴۱ ایین نامه، مهلت کمیسیون اصلی برای رسیدگی به کلیات و جزئیات طرح‌ها و لوایح یک فوریتی حداقل یک ماه و نیم پس از تاریخ ارجاع بوده و این فرصت تا دو برابر قابل تمدید است و در پایان مهلت‌های تعیین شده چنانچه گزارش کمیسیون اصلی ارائه نشود، هیأت رئیسه مجلس موظف است طرح یا لایحه را در دستور قرار دهد.

وی یادآور شد: مجلس در مهرماه ۹۹ به یک فوریت طرح حمایت مالی از افشاگران فساد رای داده و بیش از یک سال گذشته که این موضوع دستور در کمیسیون قضایی است اما هنوز در دستور صحن علنی قرار نگرفته است.

وی خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: شما در جلسه گذشته گفتید مبارزه با فساد باید مردمی سازی شود که ما مهر ماه ۹۹ این کار را شروع کردیم اما در دستور قرار نمی گیرد.

قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: در جریان رسیدگی به این موضوع در کمیسیون قضایی هستم؛ یکی از موضوعات مطرح شده در نشست قوه قضائیه نیز همین بود که معروف به سوت زنی است. باور و اعتقاد همه ما در مجلس چنین چیزی است اما کمیسیون باید کار خود را تمام کند و به صحن بدهد.

وی ادامه داد: حدود ۷ طرح از ماده ۱۰۰ تبصره یک و دو با ۵۰ امضا داریم که باید همان روز مطرح شده و در دستور قرار گیرد و همین موضوعات نیز در نوبت قرار گرفته، چه برسد به یک طرح عادی. نمایندگان به آیین نامه دقت کنند که طرح هایی به صورت دو فوریتی مطرح شود که واقعا کار ضروری است. با این حال این طرح نیز طرح مهمی است که امیدواریم کمیسیون قضایی و ریاست آن آقای غضنفرآبادی این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار