هدف رئیسی درباره وضعیت کارکنان دولت چیست؟

رئیس سازمان امور استخدامی کشور گفت: یکی از شعارهای رئیس جمهور در زمان انتخابات ساماندهی دستگاه‌های اجرایی و اجرای عدالت برای کارکنان دولت با هر الگوی جذب بود و از همان ابتدا نیز این موضوع با جدیت دنبال شده است.

هدف رئیسی درباره وضعیت کارکنان دولت چیست؟

به گزارش زنهار، میثم لطیفی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بیان کرد: موضوع ساماندهی نیروهای شرکتی از دو سال قبل در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده است. یکی از شعارهای رئیس جمهور در انتخابات ساماندهی دستگاه‌های اجرایی و برقراری عدالت برای کارکنان دولت با هر الگوی جذبی بود. از همان ابتدا نیز دولت با کمیسیون اجتماعی جلساتی را برگزار کرد و پیش‌نویس کنونی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت ماحصل بررسی‌های کارشناسانه در کمیسیون اجتماعی و سازمان امور استخدامی می‌باشد و از آنجایی که این موضوع حائز اهمیت است مدت زیادی بر روی آن کار شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در بحث ساماندهی کارکنان دولت در وهله‌ی اول باید نیروهای رسمی و دستگاه‌های اجرایی ساماندهی شود. متاسفانه بهره‌وری کارکرد نیروی انسانی در ۱۰ سال گذشته در ادارات دولتی منفی بوده است. جذب نیروی انسانی و عدم تناسب بین شغل و عدم شایسته‌سالاری مشکلاتی را ایجاد کرده است. به عبارت دیگر کاری که ۳۰ سال قبل توسط یک نفر انجام می‌شد امروز در نظام اداری توسط دو نفر انجام شده و حتی گاهی نارضایتی بین مردم وجود دارد.

رئیس سازمان امور استخدامی کشور در ادامه تصریح کرد: امروز برخی از دستگاه‌های دولتی نیروی مازاد دارد، حتی برخی از دانشگاه‌ها نیز به سبب کاهش جذب دانشجو دارای نیروی مازاد هستند اگر ما قبل از ساماندهی حجم جدیدی را وارد دولت کنیم با ناکارآمدی مواجه خواهیم شد. یکی از اصول ما در مدیریت سرمایه انسانی بخش دولتی اندازه‌گیری نیاز واقعی دستگاه‌ها است. توجه به بهره‌وری نیرو مساله مهمی است از سوی دیگر قانون اساسی و اسناد بالادستی در چابک‌سازی و متناسب‌سازی تشکیلات نظام اداری کشور تاکید دارد. براساس برنامه ششم توسعه باید ۱۵ درصد از مشاغل کارکنان در دستگاه‌های اجرایی کاهش می‌یافت اما تاکنون تنها یک سوم کاهش پیدا کرده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار