ایران از کدام شخصیت‌های عراق دفاع می‌‎کند؟

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در دیدار با یک نماینده عراقی گفت که ایران از هر شخصیت ملی که منافع عراق و مردم این کشور اولویتش باشد، حمایت می کند.

ایران از کدام شخصیت‌های عراق دفاع می‌‎کند؟

به گزارش زنهار از موازین نیوز، محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با خالد العبیدی، نماینده پارلمان عراق دیدار و در خصوص برخی مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی گفت وگو کردند.

العبیدی در این دیدار تاکید کرد که عراق خواهان بهترین روابط با همسایگان در تمامی زمینه هایی است که منافع مشترک داشته باشند و حسن همجواری و تقویت همکاری میان کشورها امنیت و ثبات را به دنبال خواهد داشت.

این نماینده عراقی همچنین گفت که ضعف عراق منجر به ایجاد اختلالات گسترده می‌شود که بسیاری از کشورهای خاورمیانه از آن آسیب می‌بینند.

از سوی دیگر محمد کاظم آل صادق تاکید کرد: عراق قوی و باثبات و مستقل می تواند عاملی برای ثبات ایران و منطقه و جهان باشد.

سفیر کشورمان گفت: ایران از هرشخصیت ملی که منافع عراق و مردم این کشور را در اولویت خود قرار دهد، حمایت می کند. تهران از یک دولت فراگیر که نماینده آراء تمام مردم باشد حمایت می کند.

سفیر ایران و نماینده عراقی همچنین درخصوص چالش های مختلف که دو جامعه ایرانی و عراقی با آن مواجه هستند و همچنین خطرات مربوط به بیکاری و کم بودن فرصت شغلی میان جوانان رایزنی کردند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار