پیشنهاد عجیب اصلاح‌طلبان به رئیسی درباره عدالت جنسیتی

جبهه اصلاحات ایران همزمان با یک سالگی پیروزی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، برنامه پیشنهادی خود را به وی برای اداره کشور منتشر کرد.

پیشنهاد عجیب اصلاح‌طلبان به رئیسی درباره عدالت جنسیتی

به گزارش زنهار، جبهه اصلاحات ایران همزمان با یک سالگی پیروزی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، برنامه پیشنهادی خود را به وی برای اداره کشور منتشر کرد.

برنامه پیشنهادی جبهه اصلاحات ایران که در 30 صفحه و 187 برنامه تنظیم و تهیه شده است دارای 12 سرفصل بوده که در مورد هر یک از آن توضیحات و راه‌حل‌هایی پیشنهاد شده است.

جبهه اصلاحات ایران در توضیحات برنامه‌های خود برای دولت سیزدهم (۱۴۰۴-۱۴۰۰) آورده است: «این برنامه‌ها در جهت اهداف راهبردی‌ای است که در پایان متنِ برنامه‌ها ذکر شده است. در صورت تایید صلاحیت‌ نامزدهای مورد اجماع این جبهه، اعلام تعهد به این برنامه‌ها، از شرایط حمایت جبههٔ اصلاحات ایران از نامزد نهایی و مبنای رصد و پایش عملکرد او در صورت راه‌یابی به پاستور بود. این برنامه‌ها همچنین مبنای مطالبه‌گری این جبهه از دولت سیزدهم است.»

«محیط زیست»،‌ «مبارزه ساختاری با فساد»،‌«فرهنگ، هنر و رسانه»،‌ «عدالت آموزشی و توسعه ملی»،‌ «حمایت موثر از آسیب‌پذیرترین شهروندان»،‌ «عدالت جنسیتی»،‌ «عدالت در سلامت»،‌ «حقوق سیاسی و مدنی»،‌ «کرونا»،‌ «فقرزدایی و کاهش نابرابری»، «احیای توسعه اقتصادی» و «رفع تحریم‌ها و توسعه محور کردن سیاست خارجی» از جمله رئوس برنامه پیشنهادی 30 صفحه‌ای اصلاح طلبان به رئیس جمهور است.

اصلاح طلبان در برنامه پیشنهادی خود به سید ابراهیم رئیسی، از رئیس جمهور خواسته‌اند تا برای امضای توافقنامه‌ها و قراردادهای استراتژیکِ اقتصادی میان ایران و چین، هند، اتحادیهٔ اروپا و روسیه تلاش کند.

آنان البته همچون گذشته بر تداوم تلاش دولت برای احیای کامل برجام و مذاکره برای رفع هر چه سریع‌تر انواع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و تصویب لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی ـ FATF ـ نیز تاکید کردند.

به گزارش فارس، جبهه اصلاحات ایران یک نهاد تصمیم‌گیر در جناح اصلاح طلب بوده که از سال 98 با محوریت احزاب اصلاح‌طلب و برخی از چهره‌های حقیقی این جریان تشکیل شد.

بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی ریاست آن را بر عهده دارند و افرادی همچون جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح طلب، حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران، الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی،‌ شهیندخت ملاوردی دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و ابراهیم اصغرزاده دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان در راس هیئت رئیسه این تشکل سیاسی انتخاباتی قرار دارند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار