اصول‌گرایان به دنبال فریب مردم هستند؟

قرن نو نوشت:عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از احتمال تغییر وزیر صمت خبر داد و تاکید کرد ماجرای اصولگرایان، مستقلین و اصلاح‌طلبان صرفا برای سرگرم کردن مردم است.

اصول‌گرایان به دنبال فریب مردم هستند؟

به گزارش زنهار، در آستانه یک سالگی دولت رئیسی یک وزیر تن به استعفا داد و وزیری دیگر کارت زرد گرفت. شاید اگر رئیسی به توصیه ها در چینش کابینه اش توجه می کرد و کابینه کم تجربه و کم سابقه را نمی چید چنین سرنوشتی آنهم انقدر زودهنگام برای دولتش رقم نمی خورد.

سیدرضا اکرمی چهره سیاسی اصولگرا احتمال تغییر وزیر صمت را جدی دانست و تاکید کرد درباره عبدالملکی از ابتدا گفته شد که توان کار اجرایی را ندارد.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که بعد از عبدالملکی چه کسانی در سرلیست تغییرات هستند و دولت باید به سمت تغییر آنها برود، گفت: بنده به دو، سه نکته به طور کلی اشاره می‌کنم؛ نخست اینکه کشور ما از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده دچار فراز و نشیب زیادی شده است به بیان دیگر دولت‌ها و نخبگان بسیاری آمدند و رفتند و در نتیجه اندیشه‌های بسیاری مطرح شده است.

دومین تغییر در کابینه رئیسی در راه است؟ | وزیر صمت زیر تیغ اصولگرایان

او افزود: در واقع ۴۴ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و اکنون به اینجا رسیدیم از ابتدا هم بین نخبگان، خبرگان و کارشناسان اختلاف در مسائل مختلف از جمله مسائل اقتصادی بوده، همچنان هست و خواهد بود. اینکه در علوم انسانی اختلاف نظر وجود دارد تردیدی نیست. علوم انسانی مانند علوم ریاضی نیست. بنابراین اختلاف نظر وجود دارد همانگونه که در فلسفه، فقه، سیاست و اقتصاد و مسائل نیز این گونه است.

اکرمی با بیان اینکه نباید از این اختلاف نظرها هراس داشت و آنها دور از ذهن دانست، تاکید کرد: در علوم انسانی، اختلاف نظر و مبنا و مسلک و روش وجود دارد. مطلب دوم که بسیار مهم است این است که بنده به یاد دارم در سال ۱۳۶۰، ماجرای هفتم تیر که رخ داد نخستین دستورجلسه، اقتصاد و گرانی و دیگری نصب جایگزین ابوالحسن بنی صدر بود. یعنی در سال ۶۰، این مسئله وجود داشت و تاکنون هم این گونه مسائل اختلافی و امثالهم وجود دارد.

از ابتدا گفته شد که عبدالملکی فرد اجرایی نیست

او ادامه داد: در واقع بحث این اختلاف نظرات، مزمن و کهنه شده است و تاکنون هم ادامه پیدا کرده است. در واقع در این مدت ۴۴ سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد دشمنان اصلی، بدلی و نیابتی اجازه‌ نداده‌اند که ما یک هفته به حال خود باشیم و بخواهیم درباره مشکلات اصلی کشورمان بیاندیشیم و تصمیم واحدی اتخاذ کنیم. در واقع روزی نبوده که بهانه‌ای ایجاد نکنند یک روز جنگ، یک روز تحریم، یک روز تهدید و ... بوده و در نهایت صدور چندین قطعنامه علیه ایران که تا فصل هفتم منشور ملل متحد پیش رفتند.

این چهره اصولگرا با اشاره به اینکه دشمنان به دامن زدن اختلافات اقدام می‌کنند، عنوان کرد: دولت سیزدهم که روی کار آمده(بنده برای آقای رئیسی آرزوی موفقیت می‌کنم) به شهرها و شهرستانها رفت و آمد می‌کند، نظرات دیگران را می‌شنود از سوی دیگر نیز شاهد وحدت در بین سران قوا هستیم در واقع این مسائل نشاندهنده این است که آینده ما بهتر از وضع موجود از نظر اقتصادی و غیراقتصادی است.

او بیان کرد: بنده از همان روزهای ابتدایی که لیست کابینه دولت به مجلس معرفی شد از دیگران می شنیدم که وزیر آموزش و پرورش واجد شرایط نیست و در نهایت رأی نیاورد. دومین فردی که درباره وی بحث می‌شد آقای عبدالملکی وزیر کار بود مبنی بر اینکه وی استاد است اما کار اجرایی انجام نداده است بنابراین بحث‌ها بر سر این دو فرد از همان ابتدا مطرح بود که به مرور زمان نمایان تر شد و آقای عبدالملکی هم به این نتیجه رسید که استعفا دهد و به عنوان مشاور انجام وظیفه کند.

آزاد شدن واردات خودرو می‌تواند فضا را رقابتی کند

این چهره اصولگرا در ادامه افزود: در ارتباط با برخی وزرا نیز بحث‌هایی مطرح است از جمله وزیر صمت که مجلس به وی کارت زرد داده است چون وضعیت صنعت و خودرو به گونه ای است که هیچ نظر واحدی وجود ندارد ما درباره کنترل قیمت خودرو باید اهتمام بیشتری بورزیم اما متاسفانه می بینیم تاکنون واردات خودروی خارجی ممنوع بود اما در حال حاضر مجوز صادرات خودرو را صادر کردند. این امکان وجود دارد که با آزادشدن واردات خودروی خارجی تا حدودی کیفیت و همچنین رقابت افزایش پیدا کند.

اکرمی تاکیدکرد: در کشوری که بناست دموکراسی وجود داشته باشد و حق اظهارنظر هم وجود دارد رسانه‌های مطبوعاتی و غیرمطبوعاتی باید تلاش کنند به اصلاح بپردازند تا مشکلات و گرانی‌ها را برطرف کنند.

احتمال تغییر وزیر صمت جدی است

وی در پاسخ به این سوال پیش بینی می کنید کدامیک از وزرا تغییر کنند؟ عنوان کرد: در حال حاضر درباره وزیر صمت این احتمال وجود دارد و از گوشه و کنار شنیده می‌شود که به وی نقد دارند، البته نمایندگان مجلس باید درباره وزرا اظهارنظر کنند.

ماجرای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، فقط برای سرگرم کردن مردم است

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در این باره که برخی معتقدند این بازی اصولگرایان است که خود را منتقد دولت نشان دهند، تصریح کرد: ماجرای اصولگرایان، مستقلین و اصلاح‌طلبان صرفا برای سرگرمی است به هر حال ما عده ای نخبه، عده ای صاحب تجربه داریم همان پیشنهادی که مقام معظم رهبری ارائه کردند مبنی بر اینکه کرسی‌های آزاداندیشی برگزار کنیم و افراد را دور هم جمع کنیم و از آنها بخواهیم که سخن بگویند. دولت باید به سمت حمایت، هدایت و نظارت حرکت کند و امور را به بخش خصوصی واگذار کند به استثنای بخش‌های امنیتی و دفاعی و امثالهم.

او تاکید کرد: ما باید به این سمت حرکت کنیم اما اگر اقتصادمان دولتی و نفتی باشد و در نهایت خصولتی شود کار به جایی نمی‌بریم در واقع همه دلسوزان و نخبگان جامعه باید دور هم جمع شوند کرسی های آزاداندیشی برگزار کنند و از سهل به سمت کارهای سخت و مهم حرکت کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار