برجام در حاشیه قرار گرفته است/ نفت خود را اقتدار می‌فروشیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: خیلی وقت است که برجام خیلی در حاشیه قرار گرفته است و ما اقتصادمان را بر اساس برجام نبسته‌ایم.

برجام در حاشیه قرار گرفته است/ نفت خود را اقتدار می‌فروشیم

 

به گزارش زنهار؛  محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر افزایش نرخ بیکاری در ایران نسبت به افغانستان گفت: بعضی آمارها سیاه‌نمایی است که عده‌ای بدون دلیل و سند مطرح می‌کنند. نرخ بیکاری در کشور همیشه به صورت رسمی اعلام می‌شود کما اینکه آخرین نرخ بیکاری حدودا بین 10 تا 12 درصد بود.

او در واکنش به اینکه همزمان با افزایش حقوق کارگران و به موازات آن تعدیل نیرو توسط بسیاری از کارفرمایان گمانه‌هایی درباره افزایش نرخ بیکاری مطرح می‌شود، افزود: افزایش حقوق کارگران لازم بود و این اقدام از طرف دولت انجام شد. ما هم نگران بودیم که بسیاری از افراد بابت این مسئله آسیب ببینند اما خوشبختانه بررسی‌های بعدی نشان داد که واحدهای تولیدی مخصوصاً بخش خصوصی، همراهی کردند و این یک فداکاری از طرف بخش خصوصی بود که کارگران را با همان افزایش حقوق حفظ کردند.

 

میرتاج‌الدینی درباره تاثیر برجام و به بن‌ بست رسیدن مذاکرات وین تصریح کرد: خیلی وقت است که برجام در حاشیه قرار گرفته است. ما اقتصادمان را بر اساس برجام نبسته‌ایم. اقتصادمان مستقل است که اگر مسائل برجام حل شود، یعنی حقوق ملت ایران را در مذاکرات بدهند، خواهیم بود، اما چنانچه حقوق ملت ایران را ندهند اقتصاد را در شرایط اقتصاد مقاومتی پیش می‌بریم، هم‌چنان که در حال حاضر بسیاری از تحریم‌ها هم بی‌تأثیر شده‌اند.

این نماینده مجلس شورای خاطرنشان کرد: در حال حاضر می‌توانیم نفت‌مان را با اقتدار بفروشیم، البته مشکلات اقتصادی داریم که از گذشته مانده و اینها هم مشکلات مزمن است. در حقیقت زمان می‌خواهد تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم کما اینکه دولت هم با اصلاحات اقتصادی می‌خواهد این معضلات را حل کند و باید پشتیبانی کنیم که هم فشار معیشتی بر مردم کم و هم مشکلات اقتصادی، حل شود.

میرتاج‌الدینی در واکنش به اینکه بنابراین منظور شما این است که بود و نبود برجام هیچ تأثیری در اقتصاد ندارد؟ یادآور شد: بنده نمی‌گویم بود و نبود برجام تأثیر ندارد اما ما اقتصادمان را به آن، وصل نکرده‌ایم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار