دفاع جنجالی آقاتهرانی از اعتراضات

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی خیال می کنند چهار اعتراضی که گوشه و کنار کشور می شود نظام را زیر و رو می کند، این طور نیست، مردم حق دارند اعتراض کنند و حرفشان را به گوش ما برسانند.

دفاع جنجالی آقاتهرانی از اعتراضات

به گزارش زنهار، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید بدانیم رابطه مقام معظم رهبری با ما مجلسی ها چه ارتباطی است، به اعتقاد بنده مجلس محل تحقق مطالبات مقام ولایت است. حاکمیت ما حاکمیت ولایتی است و باید ببینیم که آن بزرگوار از ما چه می خواهند، پس باید به ابلاغیه های حضرت آقا توجه شود و باید به منشور مجلس انقلابی که حضرت آقا درباره آن صحبت کردند و نیاز مجلس ما بود، توجه بیشتری شود.

وی افزود: اصلاح ساختاری بودجه و عدم ورود نمایندگان در عزل و نصب ها جدی گرفته شود، وظیفه ما این نیست بلکه وظیفه ما نظارت بر اقدامات دولت است و اینکه ببینیم چه قانونی را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نشست روسای کمیسیون ها در مجلس کار بسیار مبارکی بود، تصریح کرد: اگر رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه، رئیس فراکسیون انقلابی نشوند بهتر است، برای اینکه این فراکسیون به اتاق خلوت مجلس تبدیل شود و بتوان در آنجا گفت ‌و گوها پخته تر شده و به مجلس بیاید.

آقاتهرانی در رابطه با همکاری دولت و مجلس خاطرنشان کرد: مجلس و دولت انقلابی هستند، بنابراین نباید با یکدیگر نزاعی داشته باشیم و باید بیشتر همیاری کرد و به یکدیگر اعتماد بیشتری داشت. پس دولت لوایحی را که لازم می بیند هرچه سریع تر به مجلس ارسال کند، چراکه در کمیسیون آمادگی لازم برای رسیدگی داریم.

وی یادآور شد: بیگانگانی مثل اوباما خاورمیانه را قطب عالم و ایران را قطب خاورمیانه می دانند، توجه داشته باشید گاهی از اوقات فقط نقاط ضعف را می بینیم و بنا را به سیاه نمایی می گذاریم، الان وضع ایران ما نسبت به کل دنیا بهتر است، همه دنیا مشکل دارند و ناراحت هستند، بحث اقتصادی همه جایی است، منتهی الان در حال جراحی هستیم و امیدواریم این جراحی جواب دهد. البته جراحی درد دارد اما بعد از آن باید شادی و سلامت به جامعه برگردد و امیدوارم به زودی دیده شود.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: دولت ادعا می کند دولت تحول است و باید همین طور باشد. سفرهای استانی دولت بسیار خوب است و کار اجرایی قبل و بعد از سفر خوب است اما باید کارها استراتژیک شود، مثلا مرکز استراتژیک دولت باید بیشتر در این جهت فعال شود. مانند اصفهان و خوزستان که رفت و آمد می شود و بحث آب دنبال می شود باید گفت این مساله بحث منطقه ای نیست و جدی تر از این حرف ها است، بنابراین با یک سفر رئیس جمهور مساله حل نمی شود و باید قبل و بعد سفر بیشتر روی آن کار شود که جا بیفتد.

آقاتهرانی عنوان کرد: به اعتقاد بنده سیاست خوش همسایگی کار خوبی بود که دولت راه انداخت. دولت گذشته دنبال آن بود که آمریکا برای او کاری انجام دهد که نکردند، شاید الان باور کرده باشند اما نمی دانم. توجه داشته باشید کمیسیون اصل 90 از دولت گذشته شکایتی به قوه قضاییه ارسال کرده است که چرا قوه قضاییه اقدامی نمی کند؟ اقدام کنند اگر درست عمل کرد و اگر خدمت کردند تشکر شود. درباره مجلس هم همین عقیده را دارم، باید انتهای مجلس معلوم شود مجلس ما از مجلس دهم بهتر بود یا بدتر. حسن و عیب عملکرد در مجلس و حتی کمیسیون ها معلوم نیست. معلوم نیست آیا بنده که رئیس کمیسیون فرهنگی بودم درست عمل کرده ام یا نه؟ باید بحث های کیفی را کمی کرد تا بتوان عملکرد را درست ارزیابی کنیم.

وی تاکید کرد: کار دیگری که در رفت و آمد همسایگان اتفاق افتاد صادرات است که افزایش یافته و ما فرصت های زیادی را طی این چند وقت نسبت به عراق و سوریه و کشورهای همسایه از دست داده بودیم که گره های بسیاری را باز خواهد کرد. نشست های شانگهای و قطر باعث شد مطالبات ما از کشورها وصول شود.

نماینده مردم تهران افزود: تسهیل ازدواج، کاهش طلاق، جراحی اقتصادی، فعال شدن تعزیزات، تثبیت نرخ ارز، امنیت بهداشتی، سیاسی و اجتماعی کارهایی بود که در این فرصت پیش آمد و کارهای خوبی است، البته دولت بهتر از این هم می تواند عمل کند.

آقاتهرانی با بیان اینکه دولت باید به چند نکته توجه کند، گفت: امام علی (ع) تاکید داشتند اصول را زیر پا نگذاریم و فروع را اول نیاوریم، افراد بی حال و بیکار و بی تقوا را در کارها نگذاریم والا همین ها دولت را زمین می زنند و همچنین انسان های صلاحیت دار را کنار نگذاریم.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه مردم ایران بسیار مردم خوبی هستند، گفت: برخی خیال می کنند چهار اعتراضی که گوشه کنار کشور می شود نظام را زیر و رو می کند، این طور نیست، مردم حق دارند اعتراض کنند و حرفشان را به گوش ما برسانند. یکی از حُسن هایی که ما نمایندگان نسبت به قوه مجریه داریم این است که معمولا وزرا در ارتباط با مردم قرار نمی گیرند، اما ما به شهرمان می رویم و مردم با ما درگیر می شوند که خیلی خوب است. بنابراین توصیه می شود صادقانه به دولت انتقاد کنید، حرفتان را برسانید و رئیس دولت و دوستان توجه بیشتری به گفته های نمایندگان داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: در کمیسیون فرهنگی درباره بودجه فرهنگی کار کردیم زمانی بودجه این حوزه 5 درصد بود، به 2.5 درصد رسید و الان 3.5 درصد است. اختصاص بودجه برای استان ها و شهرها بیشتر دیده شده است. از وزیر ورزش و جوانان خواسته ایم درباره مسابقات جام جهانی قطر پیوست و پیوند فرهنگی داشته باشد. اولین بار است که در کشور اسلامی چنین رقابتی برگزار می شود، اسلام چه پیامی برای دیگران دارد؟ گویا وزیر اعلام کرد در این زمینه آمادگی دارد و اقداماتی انجام می شود. برای آزادسازی سواحل نیز پیوست و پیوند فرهنگی جدی می خواهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار