توضیحات بی‌سابقه آمریکا درباره چرایی تحریم ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در پی تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور علیه اشخاص و نهادهای ایرانی، در بیانیه‌ای در بحبوحه وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین و چالش‌ها بر سر از سرگیری آن، به دفاع از سیاست تحریمی واشنگتن علیه ایران پرداخت.

توضیحات بی‌سابقه آمریکا درباره چرایی تحریم ایران

به گزارش زنهار، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پی اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه اشخاص و نهادهای ایرانی گفت: آمریکا تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ای از تولیدکنندگان ایرانی در زمینه صنایع پتروشیمی و شرکت‌های صوری در جمهوری خلق چین، امارات متحده عربی و ایران اعمال کرد که از شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت تجارت پتروشیمی ایران حمایت می‌کنند. آمریکا نهادهایی را که در وساطت معاملات مواد پتروشیمی ایران در خارج از کشور نقش داشته‌اند، تحریم کرد. این شبکه به تبادلات بین‌المللی و دور زدن تحریم‌ها، حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران به خریداران در جمهروی خلق چین و دیگر بخش‌های شرق آسیا کمک می‌کند.

بلینکن در ادامه این بیانیه در دفاع از تحریم‌های امریکا علیه ایران آورده است: دولت بایدن در پیگیری مسیر دیپلماسی هدفمند برای رسیدن به بازگشت دوجانبه به اجرایی شدن کامل برجام[ توافق هسته‌ای] صادق و ثابت‌قدم بوده است. در نبود یک توافق، ما از اختیارات تحریمی‌مان برای محدود کردن صادرات نفت و محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی به خارج از ایران ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، اظهارات بلینکن در پی این مطرح می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت پتروشیمی فن آوران سهامی عام، شرکت پتروشیمی خارک سهامی عام، شرکت پتروشیمی مارون و چندین شرکت چینی و اماراتی حامی این شرکت‌ها را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این وزارت‌خانه همچنین تحریم‌هایی را علیه محمد شهید رکن‌الدین بهور و جینگ فنگ گائو، به دلیل کمک مادی، حمایت و ارائه مصالح، فناوری و کالاهای لازم به شرکت پتروشیمی تریلیانس اعمال کرده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار