مشاور فرمانده کل قوا: آمریکا شکست خورد

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: استراتژی قدرت هژمون یا تنها ابرقدرت جهان شدن از سوی آمریکا با شکست مواجه شده و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است.

مشاور فرمانده کل قوا: آمریکا شکست خورد

به گزارش زنهار، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی روز پنحشنبه ۲۶ خرداد در دومین اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری این یادواره ها یادآور تصمیم و ابتکار حضرت امام خمینی(ره) برای رسیدگی به مناطق محروم و یادآور حماسه جهادگران برای کاشتن بذر امید و عدالت با مدیریت جهادی در دل محروم ترین و مستضعف ترین اقشار جامعه یعنی روستاییان است.

وی با بیان اینکه نیروهای جهاد سازندگی با تلفیق ایمان و عمل با مدیریت جهادی و فرهنگ اسلامی انقلابی و با ثبات قدم و صبورانه و مدیریت انعطاف پذیر و کاربردی در قالب ستادهای پشتیبانی و مهندسی، خدمات بزرگی را برای پیروزی جنگ انجام دادند افزود: همه مسئولان کشوری و فرماندهان دفاع مقدس اذعان می کنند که با شروع جنگ تحمیلی و حضور جهاد سازندگی و اقدامات گسترده این عزیزان در جبهه های جنوب، غرب و شمال غرب کشور با بهره گیری و بکارگیری از صدها تجهیزات مهندسی و هزاران نفر نیروهای متخصص و رزمندگان شجاع در کمک فرماندهان نظامی، پیروزی در دفاع مقدس محقق شد.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا تصریح کرد: جهاد سازندگی این سنگرسازان بی سنگر در دشت های تفتیده خوزستان در کوههای سر به فلک کشیده غرب و شمال غرب کشور، در هورالعظیم و دریا با ساخت چند هزار کیلومتر راه و صدها پل ابتکاری و هزاران سنگر مختلف بتونی، ده ها بیمارستان صحرایی و احداث هزاران کیلومتر خاکریز، یکی از ارکان پیروزی آفرین در جنگ بود.

وی ادامه داد: جهاد سازندگی با رسیدگی به محرومان جنگی در سریع ترین زمان ممکن با بیمارستان های صحرایی، جان هزاران مجروح را نجات داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در تشریح فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: هر دولت و حکومتی متناسب با اندیشه سیاسی خودش یک فرهنگ عمومی را می سازد. مثلا رژیم منحوس سابق به دنبال حاکمیت فرهنگ و ارزش غربی در تمامی ابعاد بر ملت ایران بود که با ارزش های ملی و اسلامی ما کاملا متضاد بود یا امریکا پس از فروپاشی شوروی در سال ١٩٩١ به دنبال تک قطبی سازی قدرت در تمام ابعاد فرهنگی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی در جهان بود.

وی با اشاره به استراتژی آمریکا در شکل گیری قدرت هژمون و تک قطبی سازی قدرت در جهان افزود: قدرت هژمون یعنی هیچ قدرتی نتواند با آنها مقابله کند. آنها می گفتند جهان یک دهکده است و فرهنگ و آداب و رسوم این دهکده باید امریکایی شود، اما استراتژی قدرت هژمون یا تنها ابرقدرت جهان شدن از سوی آمریکا با شکست مواجه شد و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است و مصداق آن جنگ روسیه و اوکراین است.

سردار صفوی با تبیین اهمیت فرهنگ تصریح کرد: فرهنگ بر همه ارکان یک دولت یا حکومت تأثیرگذار است، در تنظیم قوانین، سیاست های اقتصادی و خارجی، سیاست های دفاعی و امنیتی یک دولت، فرهنگ جوهره شکل دهنده به باورها و ارزش های اجتماعی، هنر، ادبیات و آداب و رسوم یک ملت است.

وی با اشاره به بسترهای فضای مجازی برای تغییر در فرهنگ ملی کشورها افزود: جنگ نرم و فضای مجازی می تواند درست در مقابل فرهنگ ملی و ارزشی یک ملت یا یک دولت عمل کند یعنی هدف جنگ نرم تغییر در فرهنگ و باورها و ارزش ها و هنجارهای یک ملت خصوصا جوانان است.

صفوی با تشریح مؤلفه های مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی مرکب از مؤلفه های عشق و ایمان و عقلانیت و ولایتمداری، عزم و اراده در رسیدن به اهداف و خدمت به مردم و توانایی مدیریتی غلبه بر چالش ها و موانع و عبور از آنها با شعار ما می توانیم است.

سردار صفوی با اشاره به جایگاه مدیریت جهادی در منظومه فکری مقام معظم رهبری تصریح کرد: مبنا و اساس بودن اسلام ناب محمدی، معنویت و عقلانیت، مکتبی و مردمی بودن، حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی، حفظ کرامت انسانی و بهره برداری از قدرت مادی  و معنوی برای حل مشکلات مختلف از شاخص های مدیریت جهادی از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: هدف نهایی مدیریت جهادی تعالی و تکامل فردی و اجتماعی و ایجاد زمینه برای خودسازی فردی و اجتماعی، جهت خدمت به ملت و کشور، دین و انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به خصوصیات مدیران جهادی تصریح کرد: مدیران جهادی از دانش و مهارت عملی تأثیرگذار در محیط ملی، منطقه ای و بین المللی برخوردار هستند. مدیر جهادی التزام عملی به مبانی و ارزش های اسلامی و اخلاق حرفه و رفتار انسانی دارد و از روحیه خودمحوری و تکبر به دور است و به کار تیمی اعتقاد دارد.

صفوی با بیان اینکه مدیر جهادی دارای روحیه مردمداری و مردم یاری است اظهار کرد: مدیر جهادی از توانایی ارتباطات گسترده با اقشار مختلف مردم برخوردار و به دانش مدیریت روز مسلط بوده و به دنبال عاقبت بخیری است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار