دعوت ویژه یک رئیس جمهور از رئیسی

رئیس‌جمهور ترکمنستان از آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان برای حضور در اجلاس کشورهای همسایه دریای خزر دعوت کرد.

دعوت ویژه یک رئیس جمهور از رئیسی

به گزارش زنهار، سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با آیت الله رئیسی رئیس جمهور، اظهار داشت: در حال حاضر، مذاکرات میان هیئت های اجرایی ترکمنستان و ایران با موفقیت انجام شد. گفتگوها در فضای شفاف و احترام متقابل میان دو کشور صورت گرفت و زمینه ها و چشم انداز روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جهت گسترش همکاری های بازرگانی و اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری، مذاکراتی صورت گرفته شد. بخش انرژی و حمل و نقل از جمله موارد مهم و استراتژیک فی‌مابین بود و تمام تلاش های خود را برای توسعه همه جانبه این موارد ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: هر دو کشور مصمم به گسترش تعامل فرهنگی و انسان دوستی میان دو کشور و مردم آن هستند.

سردار بردی محمداف تصریح کرد: از آقای رئیسی و مسئولان ایران برای حمایت از ابتکارات ترکمنستان در مجامع بین المللی تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مذاکرات کنونی به حوزه خزر نیز توجه شده است، تاکید کرد: با احترام فراوان از رئیس جمهور محترم ایران دعوت کردم در ششمین اجلاس کشورهای حاشیه خزر که امسال برگزار خواهد شد حضور پیدا کنند.

وی گفت: در مذاکرات امروز به مسأله افغانستان نیز توجه شد. دو کشور خواهان این هستند که افغانستان به دولتی شکوفا تبدیل شود و در مشارکت های مهم ملی و منطقه ای مشارکت داشته باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار