زور دولت به استان‌های محروم رسیده است؟

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: قطع گاه و بی‌گاه برق به اقتصاد کشاورزی، تولید و امنیت غذایی کشور ضربات مهلکی وارد کرده است.

زور دولت به استان‌های محروم رسیده است؟

به گزارش زنهار، کمال حسین پور در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: وزارت نیرو برخلاف وعده‌هایی که برای تولید برق و جلوگیری از قطعی آن داده بود، با تصمیمات ناگهانی و قطع گاه و بی‌گاه برق به اقتصاد کشاورزی، تولید و امنیت غذایی کشور ضربات مهلکی وارد کرده است. اقتصاد بیشتر استان‌های کشور بر پایه کشاورزی است. قطع ناگهانی برق در این حوزه چه بلایی بر سر کشاورزی خواهد آورد؟ در پمپاژهای متمرکز آب، قطعی برق موجب از دست رفتن سهمیه تعدادی از کشاورزان و بروز مشکلات می‌شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با بیان اینکه در صورت قطعی برق و خاموشی سیستم تهویه دامداری‌ها و مرغداری‌ها، محصولات آن‌ها فاسد خواهد شد، گفت: تحت هیچ شرایطی نباید برق حوزه کشاورزی قطع شود. در قانون نیز این موضوع تصریح شده که نباید واحدهای تولیدی در اولویت قطعی برق قرار بگیرند. چرا قطعی برق را از استان های محروم و مرزی شروع کرده‌اید؟ چگونه می‌خواهید خسارات وارده به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و... را در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی جبران کنید. در سال‌های گذشته نیز خسارات وارده به کشاورزان جبران نشده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار