اسرائیل علیه ایران اعلام جنگ کرد؟

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اظهارات اخیر نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با ایران و اجرای دکترین «اختاپوس» از سوی این رژیم در مورد کشورمان اظهار کرد: اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و راهبرد در نظر گرفته شده از سوی این کشور راهبرد «تهدید محور» است و آن‌ها عملا یک کشوری که عضو سازمان ملل متحد است را تهدید کرده‌اند.

اسرائیل علیه ایران اعلام جنگ کرد؟

به گزارش زنهار به نقل از همشهری آنلاین، حسین آجرلو با بیان اینکه تهدیدآفرینی رژیم صهیونیستی علیه کشورهای غرب آسیا چیز جدیدی نیست و بارها مشاهده کرده‌ایم که رژیم صهیونیستی با راهبردهای مختلف کشورهای منطقه را تهدید کرده‌ است، ادامه داد: این رژیم زمانی که قدرت داشت اقدام به توسعه‌طلبی ارضی می‌کرد و اکنون که در موضع ضعف قرار دارد راهبرد جنگ کثیف، انجام ترور و انجام اقدامات خرابکارانه را در پیش گرفته است و این موضوع  است که در تاریخ حیات رژیم صهیونیستی بارها مشاهده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اظهارات بنت در مورد ایران مبنی بر اینکه ما رأس اختاپوس را هدف قرار می‌دهیم امر جدیدی نیست، افزود: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی تهدیدهای متفاوتی در پیرامون خود حس کرده در مقطعی سیاست اصلی‌اش برخورد با گروه‌های مقاومت و مقابله و تضعیف آن‌ها بود. چند سال پیش که بنت در کابینه بنیامین نتانیاهو بود این راهبرد را مطرح کرد که ما باید سر خود اختاپوس را هدف قرار بدهیم و بر این موضوع تأکید داشت که به جای برخورد با سرشاخه‌های ایران باید به خود ایران ضربه بزنیم. این مسئله بعضا به عنوان تئوری «مرگ با هزاران چاقو» نیز مطرح شده است  با این عنوان که به ایران باید ضربات متعددی وارد کنیم که تضعیف شود.

آجرلو با اشاره به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در ایران طی این سال‌ها از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای کشور افزود: بنابراین با توجه به این مسئله باید گفت راهبرد هدف قرار دادن سر اختاپوس راهبرد جدیدی نیست و ایران با این تهدید سال‌هاست آشناست و با آن برخورد کرده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه با توجه به فضای مذاکرات، صهیونیست‌ها به شدت فعال شده‌اند که مذاکرات را مختل کنند، افزود: آن‌ها به دنبال ایجاد اجماع علیه ایران هستند و اینکه پرونده ایران را بار دیگر به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهند و صحبت‌های هر روزه مقامات رژیم صهیونیستی در مورد ایران و اظهارات بنت همگی در همین راستا است و همه آن ها تلاش دارند که به نوعی ایران را به عنوان تهدید در منطقه جلوه دهند و یک اجماع علیه ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل  غرب آسیا با بیان اینکه صحبت‌های بنت در مورد ایران براساس راهبرد «تهدید محور» مطرح شده است، افزود: این رژیم عملا یک کشور عضو سازمان ملل را به صورت مستقیم تهدید کرده که به آن به وسیله راهکارهای مختلف ضرباتی می‌زند و این استراتژی را به صراحت اعلام کرده است. بنابراین این اظهارات یک تهدید عینی است که از نظر حقوق بین‌الملل قابل پیگیری است ولی متأسفانه ما در این زمینه شاهد استانداردهای دوگانه در عرصه بین المللی هستیم.

وی با بیان اینکه این تهدیدها و اظهارات ایجاب می‌کند که ما هوشیار باشیم و با اقدامات متقابل و افزایش قدرت بازدارندگی جلوی این تهدیدات را بگیریم، افزود: مقامات رژیم صهیونیستی برخلاف اینکه همیشه به صورت مبهم در این گونه موارد موضع‌گیری می‌کنند به صورت رسمی صحبت کرده‌اند و به نوعی یک اعلام جنگ رسمی است. در واقع آن‌ها تهدید کرده‌اند که زیست و حیات یک کشور را تهدید می‌کنند و ما باید ضمن افزایش قدرت بازدارندگی و انجام اقدامات متقابل در نهادهای بین‌المللی نیز به خاطر این اظهارات و اقدامات از رژیم صهیونیستی شکایت کنیم و روندهای حقوقی لازم را طی کنیم و از دیگر سو از طریق رایزنی و مشورت با متحدین خود روندهایی را اتخاذ کنیم که مانع از انجام این گونه اقدامات خرابکارانه توسط رژیم صهیونیستی در سطح منطقه و بین‌الملل شود .

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه بیان این گونه اظهارات تهدیدآمیز از سوی مقامات رژیم صهیونیستی نشان دهنده قدرت بازدارندگی مقاومت و  ایران است،‌ افزود: رژیم صهیونیستی با استیصال جدی روبرو است، با تهدیدهای بالقوه در عرصه داخل و خارج مواجه است و همین موضوع باعث شده که به انجام اقدامات ماجراجویانه متوسل شود و خود آن‌ها می‌دانند که اگر اقدامی انجام دهند ضربات مهلکی از سوی جریان مقاومت و ایران دریافت می‌کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار