یاران امام یا از گردونه خارج شدند یا از زندگی/ از بیرون به جبهه اصلاحات کمک می‌کنم

وزیر کشور دولت اصلاحات می‌گوید: اگر شرایط انتخابات مجلس دوازدهم مشابه انتخابات سال 1398 و سال 1400 باشد، اینکه اصلاح‌طلبان بیایند یا نیایند خیلی فرق نمی‌کند.

یاران امام یا از گردونه خارج شدند یا از زندگی/ از بیرون به جبهه اصلاحات کمک می‌کنم

به گزارش زنهار؛ سید عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان گفت: ما نفهمیدیم معنای انقلابی یا سوپرانقلابی چیست؟ بالاخره ما یک انقلابی داریم به نام انقلاب اسلامی، رهبری آن توسط حضرت امام خمینی (ره)‌ بوده و بعد هم یاران و همراهانی داشته که آن یاران و همراهان در طول این 40 سال در کنار مردم کارهایشان را پیش بردند، در حال حاضر هم در رأس همه اینها مقام معظم رهبری قرار دارند و تعداد اندکی از یاران دیروز امام که باقی ماندند، البته این افراد یا از گردونه خارج شدند یا از زندگی خارج شدند، که آخرین مورد هم آقای دعایی بود.

او افزود: بنابراین نمی‌توانیم بر روی افرادی که به اختلافات دامن می‌زنند، به بزرگان بی‌احترامی می‌کنند، چهره نظام ما را یک چهره خشن غیرعاقلانه‌ای نشان می‌دهند، نام انقلابی و سوپرانقلابی بگذاریم بلکه ما معتقدیم این افراد تیشه‌ به‌ دستانی هستند که، ریشه نظام را می‌زنند.

موسوی لاری درباره شرایط اقتصادی کشور درباره برجام و FATF تصریح کرد: بحث سیاست خارجی یک پکیج به هم مرتبط است نمی‌شود تنها بر روی یک مورد بحث کنیم. اما در مجموع باید این نکته در نظر گرفته شود که کاری کنیم زمینه اجماع‌سازی علیه ایران از دست آمریکا گرفته شود.

نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه با توجه به شکست پیاپی اصلاح‌طلبان در دو انتخابات گذشته، آیا جبهه اصلاحات برای مجلس دوازدهم ورود پیدا می‌کند؟ اظهار کرد: زود است که قضاوت کنیم. باید مشاهده کنیم که ساحت و عرصه مناسبات سیاسی اجتماعی داخلی به چه سمت می‌رود. اگر شرایط انتخابات مجلس دوازدهم مشابه انتخابات سال 1398 و سال 1400 باشد، اینکه اصلاح‌طلبان بیایند یا نیایند خیلی فرق نمی‌کند.

موسوی لاری درباره عملکرد جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد:‌ اصلاح‌طلبان تلاش خودشان را می‌کنند که صدای متفاوت در جامعه، طنین داشته باشد و افراد فکر نکنند همه کسانی که در این جامعه فعال هستند، یک جور فکر می‌کنند. اما اینکه اصلاح‌طلبان بتوانند در رابطه با کشور دیدگاه خود را مطرح کنند، یک نقطه قوت است.

وزیر کشور دولت اصلاحات در واکنش به اینکه امکان بازگشت شما به جبهه اصلاحات وجود دارد یا خیر؟ یادآور شد: بنده از جبهه اصلاحات جدا نیستم. بالاخره تحت یک شرایطی از آن جمع جدا شدم نه اینکه فاصله گرفتم، بالاخره بنده در آن جمع تعریف می‌شوم اما همواره تلاش می‌کنم که حتی بیرون هم به جبهه اصلاحات، کمک کنم چرا که هیچ‌وقت از این جمع جدا نبودم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار