اعتراف تلخ یک نماینده درباره وضعیت اقتصادی کشور

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از هیات رئیسه و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خواست تا با توجه به تعدد شیوه های استخدامی در دستگاه های اجرایی و استخدام های بی ضابطه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را هر چه سریع تر در دستور کار مجلس قرار دهند.

اعتراف تلخ یک نماینده درباره وضعیت اقتصادی کشور

به گزارش زنهار، ابراهیم نجفی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اولین تذکر به خودم و نمایندگان مجلس و همه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین برکات انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت های حیاتی، اقتصادی و عمرانی می باشد که تاکنون ثمرات بالنده آن روز به روز فراگیرتر می شود. هزاران شرکت دانش بنیان و طرح ضروری در حوزه های مختلف و میلیون ها تحصیلکرده و طرح های عملی محصول روحیه و حضوری است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با اشاره به توصیه های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر امید و نگاه خوشبینانه، یادآور شد: سیاست های تبیلغی دشمن مایوس سازی مردم و حتی مسئولین و مدیران از آینده است. خبرهای دروغ و تعلیق های مغرضانه و وارونه نشان دادن واقعیت ها، بزرگ کردن عیوب کوچک از جمله هزاران برنامه صوتی و اینترنتی دشمنان ملت ایران است که دنباله های آن در داخل کشور نیز قابل مشاهده هستند.

نجفی خطاب به مسئولین کشور و نمایندگان مجلس بیان کرد: ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت جهان و ۷ درصد ذخایر معدنی جهان، موقعیت استثنایی جغرافیایی و منطقه ای و داشتن سواحل طولانی، محصولات متنوع کشاورزی، اقتصاد بزرگ و... متاسفانه نتوانسته به جایگاه اقتصادی قابل قبولی دست پیدا کند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در بیانیه گام دوم اقتصاد در حوزه اقتصاد گفت: ایشان می فرمایند اقتصاد نقطه کلیدی و تعیین کننده است. اقتصاد قوی نقطه قوت و عامل مهم سلطه و ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است. تاکید بر اقتصاد مستقل کشور مبنی بر تولید انبوه و با کیفیت و توزیع عدالت محور مورد توجه قرار گیرد. مهمترین عیوب وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش هایی از اقتصاد و عدم نگاه به توان داخل است که نتیجه آن مشکلات زندگی مردم از قبیل بیکاری جوانان، فقر درآمدی در طبقه ضعیف بوده و راه حل آن اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه خطاب به هیات رئیسه و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با توجه به تعدد شیوه های استخدامی در دستگاه های اجرایی، استخدام های بی ضابطه و بر اساس روابط و تبعیض در پرداخت ها، عدم امنیت شغلی و بی عدالتی در توزیع فرصت های شغلی با حذف شرکت های فاسد از طریق طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت موضوع هر چه سریع تر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نجفی همچنین خطاب به هیات رئیسه و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گفت: با توجه به اینکه دانش آموختگان بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم به نحوی در امور آموزشی و تربیتی با وزارت آموزش و پرورش اعم از خرید خدمات آموزشی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان مدارس غیر انتفاعی و... همکاری داشته اند، انتظار می رود طرح ساماندهی و تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ضمن بررسی در کمیسیون هر چه سریع تر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: به استناد بند ز تبصره ۴ قانون بودجه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان سهم هر یک از بانک ها و وزارتخانه ها در راستای تسهیل استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جهت تسریع در تکمیل طرح های تملک دارایی سرمایه می باشد که باید مشخص شود سهم هر استان چقدر است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار