اظهار نظر عجیب نماینده مازندران درباره پتروشیمی میانکاله

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس سازمان محیط زیست گفت: به فرض که محل احداث پتروشیمی‌ مازندران از نظر شما دارای مشکلات زیست محیطی باشد، آیا در استان مازندران مکان دیگری برای ساخت پتروشیمی وجود ندارد که می خواهید آن را به استان سمنان منتقل کنید؟

اظهار نظر عجیب نماینده مازندران درباره پتروشیمی میانکاله

به گزارش زنهار، منصور علی زارعی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس سازمان محیط زیست گفت: چرا با تدبیر نادرست در این شرایط حساس موجب اختلاف بین مردم استان سمنان و مازندران می‌شوید؟ مردم مازندران از شما می‌پرسند که نامه تنظیمی شما به دولت برای انتقال پتروشیمی به استان همسایه چه وجاهت قانونی دارد؟ آیا شما در این حوزه جز وظیفه ارزیابی محیط زیستی دارید؟

وی افزود: به فرض که محل احداث پتروشیمی‌ مازندران از نظر شما دارای مشکلات زیست محیطی باشد، آیا در استان مازندران مکان دیگری برای ساخت پتروشیمی وجود ندارد؟ چرا حق مردم مازندران را ضایع می‌کنید؟ اولاً با تنظیم این نامه‌ موجب اختلاف و نارضایتی بین مردم مازندران شده اید و ثانیاً شما مرجع انتقال نبوده‌اید.

این نماینده مجلس خطاب به رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: چرا دستور متوقف سازی سد فینسک را صادر نمی‌کنید؟ این سد هزاران میلیارد خسارت به بخش کشاورزی و محیط زیست وارد می‌کند؛ به نظر مردم ما حتماً شما می‌خواهید آب مورد نیاز این پتروشیمی را از این سد تامین کنید؛ بنابراین از مردم مازندران عذرخواهی کنید در غیر این صورت به خاطر موارد ذکر شده باید به دستگاه‌های نظارتی معرفی شوید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار