دولت برای جبران کسری بودجه مردم را قربانی کرد؟

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر اصلاح سیاست ارز ترجیحی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها گفت: اجرای این سیاست منجر به کاهش نقدینگی و رفع کسری بودجه و کاهش چشمگیر قاچاق می‌شود.

دولت برای جبران کسری بودجه مردم را قربانی کرد؟

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: اجرای تخصیص ارز ترجیحی که در دولت روحانی اجرایی شد سیاست ناموفقی بود چون باعث افزایش تورم و افزایش نقدینگی موجود در کشور شد.

وی افزود: وقتی تورم و نقدینگی در کشور افزایش پیدا می کند پولدارها پولدارتر می‌شوند و فقرا فقیرتر که با اجرا و استمرار این سیاست مردم مخصوصاً مردم طبقات پایین خیلی متضرر شدند و زندگی برای آنها بسیار دشوار شد.

نماینده رفسنجان در مجلس تصریح کرد: دولت سیزدهم تصمیم شجاعانه‌ای برای اصلاح سیاست ارز ترجیحی گرفت و مقرر شد مابه التفاوت مبلغ ارز ترجیحی و ارز بازار آزاد که تا کنون به واردکننده و تولید کننده پرداخت می‌شد به انتهای زنجیره یعنی مردم پرداخت شود.

وی گفت: ارز ترجیحی در این چند سال انحرافات خیلی زیادی پیدا کرده بود و صرف واردات کالاهای اساسی از کشورهای خارجی نمی‌شد اما اگر سیاست عادلانه سازی یارانه‌ به خوبی اجرایی شود قطعا تورم و نقدینگی کاهش پیدا می‌کند و به سمت رفع کسری بودجه و کاهش قاچاق کالاهای اساسی می‌رویم ضمن اینکه برنامه‌ریزی ویژه‌ای هم برای رفع تبعیض اجتماعی صورت گرفته است.

جلالی خاطرنشان کرد: با سیاست اصلاح ارز ترجیحی به 2 هدف بزرگ پایداری و ثبات اقتصادی و عدالت اقتصادی حرکت کرده و به این وسیله دهک‌های پایین جامعه همانند دهک‌های بالایی جامعه از اصلاح یارانه‌ها برخوردار می شوند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار