پاپ به عضو شوای نگهبان چه گفت؟

عضو شورای نگهبان، برخی جزئیات دیدار اخیرش با رهبر کاتولیک‌های جهان را تشریح کرد.

پاپ به عضو شوای نگهبان چه گفت؟

به گزارش زنهار، آیت‌الله علیرضا اعرافی عضو فقیه شورای نگهبان و مدیر حوزه های علمیه درباره ملاقات اخیر وی با پاپ (رهبر کاتولیک‌های جهان) گفت: ملاقات با استقبال خیلی خوب پاپ مواجه شد؛ خیلی با روی بشاش و گشاده از ملاقات استقبال کرد.

وی افزود: آن مسئله ای که من اینجا می‌توانم به عنوان نماینده و مسئولی در مهمترین قطب های علمی معرفت عالم اسلام و مهمترین قطب فکری جهان تشیع بگویم، این است که ما هم برای گفتگو جهت تشکیل یک جبهه مشترک توحیدی آمادگی داریم که پایه‌ریزی کنیم و هم برای تحکیم مبانی آن و رسیدن به سند و منشورهایی که بتوانند دیدگاه‌های ما را تبیین کند و پیروان ما را به وحدت دعوت کند، آمادگی داریم.

عضو فقهای شورای نگهبان مطرح کرد: اما پاپ دو نکته داشت؛ یک نکته این بود که سلام من را به رهبر انقلاب اسلامی برسانید؛ ما هم مطالبی را که ایشان می‌گویند؛ قبول داریم و همچنین خدمت مراجع و شخصیت‌های دیگری که هستند.

آیت‌الله اعرافی گفت: ایشان به من گفت که من برای ایران به چند دلیل احترام خاصی قائل هستم؛ یکی این است که در ایران تمدنی سابقه‌دار و تاریخی می‌بینم و یک نوع فرهیختگی را حس می‌کنم که از قدیم نیز در ایران این عظمت و فرهیختگی را مشاهده می‌کردم و برای آن اهمیت و احترام قائل بودم.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه امروز در ایران یک حکومت و نظام دینی برقرار است و من برای نظام دینی ارزش قائل هستم؛ چون اصل اینکه یک نظامی بر اساس نگاه دینی استوار باشد، این برای ما خیلی قابل احترام است و این هیچ جای دیگر عالم نیست.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار