پیام دلخراش خاتمی به دنبال درگذشت مرحوم دعایی

جماران نوشت : رییس جمهور اصلاحات تاکید کرد : با اینکه دمی از پیمان خود با امام و انقلاب دست بر نداشت از بسیاری از تنگ نظری ها، خام اندیشی ها و بدکرداری‌هایی که احیانا به نام انقلاب و اسلام صورت می‌گرفت ، بیزار بود و به جای راندن و دور کردن از انقلاب و نظام، دلِ قهرمان او به آهنگ جاذبه می طپید.

پیام دلخراش خاتمی به دنبال درگذشت مرحوم دعایی

به گزارش زنهار، در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ماتم تابسوز عزیزی سوگواریم که عشق و عقل، ایمان و اقدام، شور و شعور، سرافرازی و فروتنی و… را در وجود مبارکش به هم آمیخته بود و شخصیت ممتازش برای همه آنان که حق و حقیقت را پاس می‌دارند و اسلام و ایران را سربلند و عزیز می خواهند، خواستنی ، دوست داشتنی و امید بخش بود.

حضرت سید محمود دعاییِ والامنش را می گویم که از آغاز شکل گیری نهضتی که به انقلاب اسلامی انجامید در کنار امام و در خدمت به مردم، بی هیچ ادعایی ایستاد و تاوان این ایستادگی را با مشقت های فراوان از جمله هجرت و در بدری پرداخت و چون انقلاب پیروز شد، چهره ای از خود نشان داد که انقلاب و ایران در مرحله ایجابی و ساختن نظامی مردمی، سخت بدان نیازمند بود. با اینکه دمی از پیمان خود با امام و انقلاب دست بر نداشت از بسیاری از تنگ نظری ها، خام اندیشی ها و بدکرداری‌هایی که احیانا به نام انقلاب و اسلام صورت می‌گرفت بیزار بود و به جای راندن و دور کردن از انقلاب و نظام، دلِ قهرمان او به آهنگ جاذبه می طپید.

و امروز !

امروزِ تلخ برای ما

عزیزمان میهمان لطف و کرم حضرت پرودگار است و انشاالله پاداش پاکی و نیکی و مجاهدت خود را از خوانِ کرمِ حضرتِ حق دریافت می کند.

من این مصیبت سنگین را به همه دوستداران ایران و مدافعان عزّت، برخورداری و سربلندی ملت و به همه وفاداران به اسلام و انقلاب و به انبوه ارادتمندان ، یاران و همراهان این عزیز و به همه بستگان این فقید سعید ، بخصوص به خاندان شریف دعایی و به همسر مهربان و فرزندان گرانقدرش تسلیت می‌گویم و از پیشگاه حضرت پروردگار ، علو درجات ایشان و صبر و اجر و سلامتی بازماندگان محترم را مسألت می کنم.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

سیّد محمّد خاتمی

 

«سوگواری» خاتمی در «ماتم تابسوز شخصیتی ممتاز»

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار