تست کرونای این چهره بین‌المللی مثبت شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر یکشنبه از ابتلای خود به کووید-19 خبر داد.

تست کرونای این چهره بین‌المللی مثبت شد

به گزارش زنهار، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر روز یکشنبه از ابتلای خود به کرونا خبر داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «تست کووید-19 من مثبت شد. طبق قوانین و رویه‌های مربوطه، در قرنطینه هستم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «حالم خوب است».

 سازمان جهانی بهداشت چند روز پیش اعلام کرده بود که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و مرگ بر اثر آن هنوز در دنیا رو به کاهش است.

مطابق آمارهای سازمان جهانی بهداشت، تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ تنها در دو منطقه جهان سیر صعودی داشت: قاره آمریکا و منطقه غرب اقیانوس آرام. فوتی‌ها در خاورمیانه افزایش ۳۰ درصدی داشت، اما در جاهای دیگر ثابت یا نزولی بودند.

سازمان جهانی بهداشت گفت که همه واریانت‌های فرعی اومیکرون را به عنوان «واریانت‌های نگران‌کننده» می‌داند. این سازمان خاطرنشان کرده کشورهایی که موج افزایش واریانت فرعی BA.2 را تجربه کرده‌اند ظاهراً کمتر از کشورهای دیگر درگیر سایر واریانت‌های فرعی شدند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

کشور آمریکا یکی از کشورهایی بود که بیشترین تلفات بر اثر کرونا را داشت. روز بیست و دوم اردیبهشت‌ماه رسانه‌ها گزارش دادند شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون نفر رسیده و از سوی دیگر دو میلیون نفر در اروپا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار